3.8 C
Warszawa
niedziela, 21 kwietnia, 2024

Polskie autostrady morskie bez europomocy

Jak podkreśla dziennik, aby starać się o dofinansowanie autostrady morskiej, porty muszą mieć dobre połączenie z lądem, nowoczesne terminale i używać technologii, która przyspiesza przeładunek. Polska zabiega, by takie trasy powstały między Gdynią i Karlskrony, ze Świnoujścia do Ystad i z Gdańska do Rotterdamu.

Teraz czekamy na przyznanie dotacji na budowę autostrady morskiej z Gdyni do Karlskrony. Wartość projektu to 85,5 mln euro.
Armatorzy mogą się ubiegać o środki na rozwój połączeń morskich z programu „Marco Polo” w wysokości 35 proc. kosztów, które wiążą się z żeglowaniem na tej trasie. Z takiej pomocy mogą korzystać przez trzy lata pod warunkiem, że udowodnią, iż przenieśli na morze przewozy, które odbywały się lądem. Dla portów status autostrady morskiej oznacza wzrost przeładunków i zawinięć statków.

Pierwsza autostrada morska powstała, bez wsparcia UE, na trasie z Gdyni do niemieckiego Travemünde.

Źródło: pb.pl

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili