16.8 C
Warszawa
piątek, 24 maja, 2024

Polsce brak strategii rozwoju lotnictwa.

Nasze główne lotnisko w kraju, warszawskie Lotnisko Chopina obsłużyło o blisko 10% mniej pasażerów, niż rok temu o tej samej porze. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest otwarcie portu lotniczego w pobliskim Modlinie. To tam wyprowadziły się tanie linie lotnicze, w których nadal możemy kupować bilety za przysłowiową złotówkę na trasach z Modlina do wielu miast Europy. 

Ilość osób obsługiwanych na lotniskach może jeszcze bardziej się obniżyć, bo, chociaż nie spada zainteresowanie lotami, niebawem zostanie oddany kolejny port w Lublinie oraz 7 terminali w innych miastach Polski. Dla pasażerów to bardzo dobra wiadomość. Dla zarządzającyh portami lotniczymi już niekoniecznie. Aby port lotniczy mógł z powodzeniem funkcjonować ruch pasażerski powinien zbliżać się do około miliona osób. Przy tej ilości lotnisk w Polsce może to być utrudnione. Sprawia to, że linie lotnicze zaczynają dyktować warunki, a porty ze sobą konkurują zamiast współpracować.

Kolejnym problemem lotnisk w Polsce jest słabe ich skomunikowanie. Zarówno dotarce na lotniska znajdujące się pod miastami jest albo trudne lub drogie, a czasem i jedno i drugie.

Zakłada się, że do 2020 roku jesteśmy zabezpieczeni w kwestii ilości portów lotniczych. Nic, tylko latać.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili