POCH SA korzysta już z funkcjonalności systemu Impuls

Jednym z głównych celów wdrożenia była eliminacja kliku pracujących niezależnie rozwiązań informatycznych, wspierających różne obszary działalności Spółki. Aplikacje te spełniały oczekiwania jedynie we „własnym”, wąskim zakresie i nie były ze sobą w pełni powiązane. Do najistotniejszych korzyści wdrożenia systemu Impuls należy możliwość śledzenia pełnej ścieżki produkcyjnej – od zakupu i pobrania surowca, poprzez produkcję i kontrolę jakości, do otrzymania serii gotowego wyrobu. Integracja produkcji i logistyki z kontrolą jakości, połączona z unikalnością numerów seryjnych pozwala między innymi na dokładne określenie jaki wyrób bądź jego seria ma zostać wycofana z rynku w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości.

Dzięki uruchomieniu systemu Impuls możliwe stało się generowanie przez aplikację informacji ?o okresie dostępności wyrobu w zależności od rodzaju zaspokojenia zapotrzebowania (zakup, produkcja). System wspiera również operatorów przy odpowiednim doborze pojazdów do rodzaju przewożonej substancji, wynikających z klasyfikacji ADR.

Wykorzystanie raportu PZM (Planowania Zapotrzebowania Materiałowego) umożliwia prowadzenie bieżącej polityki zaopatrzenia na surowce. Zastosowanie przekrojowego rozwiązania umożliwia teraz precyzyjne oszacowanie rzeczywistego, technicznego kosztu wytworzenia, co pozwala na precyzyjne określenie opłacalności realizacji określonego zlecenia produkcyjnego.

– Dzięki ścisłej współpracy specjalistów BPSC z przedstawicielami firmy POCH udało się osiągnąć główne cele – usprawnienie obsługi klienta, optymalizacja zapasów magazynowych oraz wsparcie procedur związanych z kontrolą jakościową produktu. Szansa na powodzenie wdrożenia jest zawsze największa, kiedy od początku obie strony mają świadomość związanych z nim celów – mówi Rafał Sady, Project Manager odpowiedzialny za wdrożenie systemu Impuls w POCH SA – Sukces tego wdrożenia potwierdza, że BPSC posiada pełną funkcjonalność obsługującą procesy specyficzne ?w branży chemicznej – podkreśla Rafał Sady

Kolejne obszary wspomagane przez system Impuls to obsługa klientów oraz procesy związane ze sprzedażą. System umożliwia m.in. planowanie i wieloprzekrojowe rozliczanie wyników sprzedaży. Istotna jest tu między innymi możliwość budowania symulacji prowadzonych działań.

Wdrożony system uwzględnia wymagania dotyczące norm obowiązujących w branży chemicznej. Wszystkie produkty oferowane odbiorcom poddawane są kontroli przed dopuszczeniem ich do obrotu handlowego. Sprawdzana jest ich zgodność z ustalanymi normami oraz wymaganiami klientów. Konieczna jest stała weryfikacja współpracujących z firmą dostawców. System wspomaga te procesy, ułatwiając działania zgodne z normami prawnymi, ekologicznymi i zdrowotnymi. Impuls dostarcza również dane do Specyfikacji Jakościowych i Atestów Kontroli Jakości, wspiera specyficzne dla branży chemicznej działania związane z kontrolą jakości i obsługą laboratorium.

– Wybór i wdrożenie systemu Impuls podyktowane było koniecznością uzyskania dostępu do zintegrowanych danych w zakresie funkcjonowania całego przedsiębiorstwa. Ważna była też informacja o dostępności wyrobów, oraz rejestrowanie pełnej ścieżki powiązań między surowcami pobranymi do produkcji a wyrobem gotowym. Przy tak ogromnej skali indeksów znajdujących się ?w stałym obrocie to jest bardzo ważna funkcjonalność – zauważa Dominik Micuła, koordynujący wdrożenie po stronie POCH SA. – Początki były jednak trudne. Zdecydowaliśmy się na pilotażowe wdrożenie Impulsa w wersji 5 i oprócz typowych problemów występujących podczas wdrożenia systemu ERP natknęliśmy się również na pewne niedoskonałości związane z nową wersją aplikacji. Należy jednak przyznać, że wsparcie BPSC było naprawdę duże, co w połączeniu ?z zaangażowaniem zespołu naszych pracowników pozwala dziś cieszyć się profesjonalnym systemem ERP.

W ramach wdrożenia BPSC udostępniło POCH około 130 licencji. Pierwsza faza objęła obszary finansów i księgowości, środków trwałych oraz kadr i płac. Po kilku miesiącach system wdrożono ?w pozostałych obszarach działalności spółki, takich jak produkcja, kontrola jakości, logistyka ?i gospodarka materiałowa, dystrybucja, zarządzanie kontaktami z klientami, transport, gospodarka remontowa oraz budżetowanie.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili