8.5 C
Warszawa
niedziela, 25 lutego, 2024

Plany Boeinga i Airbusa

Dwa największe koncerny pro- dukujące samoloty stworzyły prog- nozy na najbliższe 20 lat. W obu przypadkach popyt na samoloty wyrażany jest podobną liczbą. Firmy jednak inaczej przewidują wyko- rzystnie floty.

Według obliczeń Airbusa, w ciągu 20 lat świat będzie potrzebował 24 300 nowych samolotów pasażerskich. Obie firmy będą musiały dostarczać rocznie ponad 1200 maszyn, aby sprostać wymaganiom popytu.

Prognozy wskazują, że średni przyrost pasażerów będzie zwiększał się o niemal 5 proc. rocznie. Największy popyt na samoloty, wynoszący 30 proc. całości wykażą kraje azjatyckie. W Ameryce Północnej – 27 proc., a w Europie 24 proc.

Koncerny różnią się w prognozach dotyczących głównej funkcji, jaką będą pełnić samoloty w najbliższych 20 latach. Zdaniem specjalistów z Airbusa, duży przyrost liczby pasażerów sprawi, że linie lotnicze będą zmuszone do korzystania z największych na rynku maszyn, a główny ruch samolotowy będzie odbywał się pomiędzy hubami. W Boeingu natomiast mówi się o potrzebie lotów bezpośrednich, z ominięciem hubów.

W tym wypadku prognozy obu firm są raczej próbą wpłynięcia na linie lotnicze. Airbus, producent najwięszkego na świecie odrzutowaca A380 wolałby, aby ruch odbywał się pomiędzy największymi ośrodkami, wówczas zastosowanie największych na rynku samolotów jest ekonomiczne. Boeing tymczasem przekonuje do mniejszych, ale zużywających mniej paliwa i cechujących się większym zasięgiem samolotów 787 Dreamliners, które mogą połączyć najbardziej odległe lotniska świata.

e-logistyka.pl

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
319ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili