17.1 C
Warszawa
czwartek, 11 sierpnia, 2022

PKP CARGO może jeździć już w ośmiu krajach Unii Europejskiej

Spółka uzyskała również przedłużenie certyfikatów bezpieczeństwa na kolejne pięć lat w Niemczech, Austrii, Holandii oraz na Słowacji. Operacje za granicą są coraz ważniejszym elementem działalności PKP CARGO: w pierwszym kwartale 2014 roku tranzyt, import i eksport stanowiły łącznie 53 proc. wszystkich przewozów spółki.


Certyfikat bezpieczeństwa na Litwie poszerza kompetencje biznesowe PKP CARGO. Obecnie lokomotywy polskiego przewoźnika dojeżdżają jedynie do stacji granicznej Mockawa, świadcząc na kilkunastokilometrowym odcinku przygranicznym usługę trakcyjną kolejom litewskim, które po litewskiej stronie są formalnym przewoźnikiem umownym. Wydany przez litewskiego regulatora certyfikat bezpieczeństwa pozwoli PKP CARGO na operowanie jako samodzielny przewoźnik umowny do stacji Szestokai, gdzie w odległości 22 km od granicy znajduje się przeładunkowy terminal towarowy. Infrastruktura kolejowa Litwy oparta jest w głównej mierze o standard 1520 mm (tzw. kolej szerokotorowa, rosyjska). Elementy infrastruktury kolejowej standardu 1435 mm  (tzw. kolej normalnotorowa, europejska) stanowią niewielki procent całości infrastruktury kolejowej w tym kraju, występujący jedynie na linii: granica państwa – Mockawa – Szestokai. Szansą na zwiększenie przewozów towarowych pomiędzy Polską a Litwą w oparciu o infrastrukturę kolejową w standardzie europejskim może być realizacja projektu Rail Baltica – normalnotorowej linii kolejowej, będącej elementem transeuropejskiego korytarza transportowego łączącego Berlin, Warszawę, Wino, Rygę, Tallin i Helsinki.


 

Powiązane Artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
319ObserwującyObserwuj
274ObserwującyObserwuj
spot_img

Z ostantiej chwili