Piraci gorsi niż kryzys

Zdaniem ekspertów, przewozy morskie do i z Polski mogły w 2009 zmaleć o 20-30 proc. Piraci atakują już nie tylko w Zatoce Adeńskiej, ale i na Oceanie Indyjskim i przy wybrzeżu Somalii, czyli na głównym szlaku żeglugowym z Azji do Europy. W efekcie  mniej statków pokonuje Kanał Sueski. Ryzyko jest tak wielkie, że niektórzy armatorzy wybierają dłuższy szlak wokół Afryki – mówi Sławomir Ceregra, menedżer z DSV Air&Sea.
W Polsce negatywnie na transport morski wpływa stan naszych portów i infrastruktura drogowa. Paradoksalnie, główne miasta w centrum i na południu Polski są dzisiaj lepiej skomunikowane z portami niemieckimi niż z polskimi. W efekcie polskie firmy często korzystają z usług portu w niemieckim Hamburgu.

Źródło: pb.pl

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili