17.9 C
Warszawa
czwartek, 23 maja, 2024

Otwarcie obwodnicy Krakowa

Zakres inwestycji obejmował wzmocnienie nawierzchni najstarszego fragmentu obwodnicy o długości 16,1 km (2 jezdnie) do 115 kN/oś, czyli normy ustalonej w Unii Europejskiej dla głównych korytarzy transportowych. Autostradowa obwodnica pomiędzy Balicami a Opatkowicami była budowana według starych norm w latach 80-tych i 90-tych XX wieku i miała nośność 100 kN/oś. W ramach inwestycji przebudowano pięć węzłów autostradowych (Balice I, Balice II, Mirowski, Sidzina, Tyniecki); zmodernizowano 15 obiektów mostowych w ciągu autostrady, w tym 9 obiektów podwójnych (razem 24) z podniesieniem nośności z klasy B do najwyższej klasy – A; przeprowadzono remont 6 obiektów nad autostradą.

Jeszcze przed Świętami pieszy i rowerzyści będą mogli korzystać z zupełnie nowej kładki wzdłuż stopnia wodnego "Kościuszko". Wzdłuż obwodnicy wybudowano dwustronne ogrodzenie od Balic do Opatkowic, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa zapobiegając wtargnięciu na autostradę ludzi i zwierząt, co czasami miało miejsce.

Prace na krakowskiej obwodnicy leżącej w ciągu autostrady A4 trwały od kwietnia 2007 roku i zostały ukończone w terminie. Wartość inwestycji to 152 mln zł. Źródłami finansowania były Krajowy Fundusz Drogowy i budżet państwa. Wykonawcą była firma Mota-Engil SA.

Do 12 grudnia – będzie zamknięty lewy pas, lewej jezdni (kierunek od Opatkowic do Balic), gdyż wykonawca będzie likwidować przejazdy awaryjne w pasie rozdziału, a może to zrobić dopiero wówczas, gdy przestaną one funkcjonować.

źródło: GDDKiA
źródło zdjęcia: www.sxc.hu

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili