22.9 C
Warszawa
środa, 22 maja, 2024

Ostatni przetarg na budowę polskich autostrad

 Białą plamą na mapie pozostaje wciąż odcinek autostrady A2 z Warszawy do wschodniej granicy Polski. Jego budowy nie ma w rządowym planie budowy autostrad do 2012 roku. Jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad analizuje, czy realizacja tej inwestycji będzie opłacalna w systemie Partnerstwa Publiczno — Prywatnego.

Chętni do budowy A4 z Rzeszowa do Jarosławia mają zgłaszać się do 8 grudnia. W pierwszym etapie oferty zostaną ocenione pod względem formalnym, do składania ofert cenowych, czyli do drugiego etapu przetargu zostanie zaproszonych 20 wykonawców. GDDKiA oceniając oferty będzie brała pod uwagę cenę i termin udzielonej gwarancji, z czego cena będzie wpływała na decyzję komisji w 90 proc. Zwycięzca zostanie wyłoniony w pierwszej połowie 2010 roku, trasa ma być gotowa przed mistrzostwami Euro 2012. Inwestycja jest współfinansowana z dotacji unijnych w ramach rządowego programu Infrastruktura i Środowisko. A4 na tym odcinku będzie mieć po dwa pasy ruchu w każdą stroną, pasy awaryjne. Na trasie będą trzy węzły, cztery Miejsca Obsługi Podróżnych

W ciągu ostatnich siedmiu dni GDDKiA podpisała umowy na budowę 47 km A4 z Jarosławia do Radymna. Otworzyła koperty w trzech przetargach na budowę w sumie 56,9 km autostrady między węzłem Szarów a węzłem Krzyż.

Źródło: rp.pl

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili