Orlen skarży się w Brukseli na Litwę

Brak możliwości przejęcia terminalu naftowego w Kłajpedzie to niejedyny problem, który bije w rentowność orlenowskich Możejek. Litewska rafineria boryka się też z wysokimi kosztami transportu kolejowego. Winą za ten stan rzeczy obarcza litewskie koleje, a pośrednio rząd Litwy. Spółka Orlen Lietuva (zarządzająca Możejkami) chce więc złożyć skargę do Komisji Europejskiej. Oskarży w niej litewskich kolejarzy o wykorzystywanie pozycji dominującej w przewozach towarowych. Potwierdzają to przedstawiciele Orlenu.

— Litewskie koleje celowo zwlekają z odbudową trasy umożliwiającej naszej firmie korzystanie z oferty konkurencji. Niestety, to niejedyne działanie wskazujące, iż na Litwie stosowany jest protekcjonizm chroniący interesy spółek państwowych, nieuprawniony na terenie Unii Europejskiej. Rozważamy podjęcie kroków prawnych na szczeblu europejskim — mówi Krystian Pater, prezes Orlen Lietuva i członek zarządu PKN Orlen. 

Źródło: pb.pl

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili