13 C
Warszawa
piątek, 24 marca, 2023

Nowe skrytki pocztowe w Szwajcarii – einFach+SBB

Zamówienia złożone przed 10 rano będą gotowe do odebrania od 16:30 tego samego dnia przez okazanie specjalnego kodu kreskowego, który użytkownicy usługi otrzymają uprzednio na swój telefon komórkowy. Dworcowe skrytki będą produkowane przez firmę Einfach z Berlina.


Austrian Post przejmuje 25% udziałów w tureckim Aras Kargo


Austrian Post sfinalizowała transakcję kupna 25% udziałów w tureckiej firmie kurierskiej Aras Kargo. Firma przejęła 20% udziałów od stambulskiego funduszu IS Private Equity oraz 5% udziałów od rodziny Aras. Łączna wartość transakcji wyniosła 49 mln euro. Rodzina Aras nadal posiada w firmie pakiet kontrolny na poziomie 75%, jednak Austrian Post ma opcję zakupu dalszych 50% firmy do 2016 roku. W 2012 roku turecka firma osiągnęła sprzedaż na poziomie około 250 mln euro, obsługując wysyłkę 49 mln paczek i 32 mln dokumentów. Aras Kargo działa w branży paczkowej od ponad 30 lat i kontroluje 25% udziałów w rynku tureckim. Firma ma około 800 punktów sprzedaży detalicznej, 28 centrów dystrybucji, 2.600 samochodów dostawczych i zatrudnia łącznie około 5.400 pracowników.


„Austrian Post realizuje bardzo ambitne plany w Europie Środkowej, o czym świadczy decyzja o szerokiej ekspansji na rynku tureckim. Nic dziwnego, bo jest to jeden z najszybciej rozwijających się krajów w regionie o ogromnym potencjale – między innymi w e-commerce. Mimo, że roczny wzrost handlu internetowego w Turcji osiąga obecnie imponujący poziom 40%, to perspektywy tego rynku wcale nie słabną, a inwestorzy coraz poważniej myślą o rozpoczęciu działalności w tym regionie. InPost dostrzega ogromny potencjał Turcji i już rozpoczął negocjacje z partnerami w sprawie rozstawienia tam naszych Paczkomatów. Zakładamy, że już w 2014 roku będziemy tam świadczyć nasze rewolucyjne usługi Paczkomatowe” – komentuje Rafał Brzoska.


E-commerce napędza sprzedaż na brytyjskim rynku handlu detalicznego


Jak wynika z najnowszego raportu eMarketer „UK B2C Ecommerce: Multichannel Shopping Reshaping Buying Habits”, konsumenci na Wyspach należą do najbardziej zapalonych użytkowników sektora e-commerce na świecie. Entuzjazm Brytyjczyków do kupowania za pomocą kanałów mobilnych – komputerów czy tabletów – napędza sprzedaż na krajowym rynku handlu detalicznego (B2C). Jak szacuje eMarketer, sprzedaż internetowa na Wyspach wzrosła w 2013 roku do poziomu 62,49 mld funtów (więcej niż 99,19 mld dolarów). Według prognoz nadal będzie rosła – w 2017 roku mieszkańcy Wysp wydadzą na zakupy dokonywane drogą online 89,73 mld funtów (blisko 142,43 mld dolarów).


Internetowa sprzedaż detaliczna wzrasta w Turcji do ponad 100%


Na podstawie ogólnoświatowego badania rynku, przeprowadzonego przez Euromonitor International, oczekuje się – biorąc po uwagę stały roczny wzrost na poziomie 15,8% – że internetowa sprzedaż detaliczna w Turcji odnotuje do 2017 roku łączny wzrost na poziomie 107%. W ten sposób rynek e-commerce w Turcji osiągnie wartość 6,6 mld dolarów. Tendencję tę będzie umacniał rozwój technologiczny, zwiększenie liczby tureckiej populacji oraz zrównoważony wzrost zakupów przez Internet. Firma badawcza szacuje, że użytkowanie Internetu w sektorze e-commerce wzrośnie do 27,5% w latach 2012 – 2017, a poziom wykorzystania smartphonów w tym samym okresie zwiększy się o 124,4%. 



Obecnie w Turcji liczba użytkowników Internetu kształtuje się na poziomie około 40 mln, co stanowi 53% ogólnej populacji kraju. W europejskim rankingu państw o największej ilości użytkowników online Turcja plasuje się na 5 miejscu, zaraz po Niemczech, Rosji, Wielkiej Brytanii i Francji. Połowa z tureckich Internautów, aktywnie korzystających z portali społecznościowych, to osoby poniżej 30 roku życia (Turcja z wynikiem blisko 33 mln użytkowników Facebooka plasuje się na 6 miejscu w ogólnoświatowym rankingu). W 2012 roku ogólna sprzedaż online w sektorze B2C osiągnęła 5,4 mld euro, co w porównaniu do 2011 roku daje wynik o ponad 50% wyższy.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
315ObserwującyObserwuj
312ObserwującyObserwuj
spot_img

Prowadzisz firmę transportową? Zobacz, jakie możliwości dają Ci nowe technologie!

Funkcjonowanie firmy z branży logistycznej to złożony i wieloetapowy proces. Nowoczesne systemy pozwalają na pełną kontrolę nad różnymi zagadnieniami, w tym czasem pracy kierowców,...

Z ostantiej chwili