Nowe prawo pocztowe i strategia rządu wobec rynku usług pocztowych w przeddzień liberalizacji

0 55

Jakie są plany i strategia polskiego rządu? Czeka nas wiele zmian, niektóre wręcz rewolucyjne. Finansowanie usługi powszechnej, konkursy na operatora wyznaczonego, wzmocnienie ochrony konsumentów oraz poszerzenie odpowiedzialności operatora wyznaczonego to tylko niektóre z nich. Jak rząd wyobraża sobie idealny przebieg owych zmian?

– Myślę, że tak jak w przypadku rynku telekomunikacyjnego, gdzie dialog jest bardzo zaawansowany i myślę, że bardzo dobry, tak i w tym przypadku cała sfera regulacyjna będzie następowała również w takich warunkach – powiedziała Małgorzata Olszewska, Podsekretarz Stanu, Minister Administracji i Cyfryzacji na konferencji „Rynek usług pocztowych w Polsce 2012”.    

Chociaż przesunięcie terminu pełnej liberalizacji polskiego rynku pocztowego na przyszły rok wynikało głównie z konieczności przystosowania się operatora publicznego do nowych warunków, to jednak w wielu obszarach Poczta Polska nie jest dominującym podmiotem. – W obszarze druków bezadresowych przewaga należy już od dawna do niezależnych operatorów pocztowych. Co więcej rośnie zainteresowanie firm, które korzystają z tej formy dotarcia do klientów, jaką są gazetki czy ulotki reklamowe – dodaje Małgorzata Ślęczka, szef sprzedaży w spółce Kolportaż Rzetelny. Podobnie wygląda pozycja operatorów niezależnych w segmencie paczek czy usług umownych. 

Uregulowanie sytuacji prawnej na rynku pocztowym jest konieczne. Pozwoli to na uczciwe konkurowanie na tym rynku, a to zaowocuje wzrostem jakości usług i lepszymi cenami dla klientów.Jednocześnie Polska wraz z uwolnieniem rynku pocztowego staje się bardzo atrakcyjnym miejscem dla zagranicznych inwestorów. – W ciągu ostatnich kilku lat region Europy Środkowo-Wschodniej stał się ważnym rynkiem docelowym dla wielu przedsiębiorstw z terenu Austrii. Wraz ze spółkami zależnymi, Austrian Post ma przyjemność wspierać funkcjonujące narzędzia komunikacji, zarówno przesyłki adresowe jak i bezadresowe, a dzięki liberalizacji rynków pocztowych, jest w stanie również zaproponować rozwiązania alternatywne dla klasycznego listu – mówi Claus Renner Sales & Marketing Director CEE z Austrian Post.

 

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej