Jeśli do maja, po otrzymaniu nowego studium ruchu i przychodów, rząd nie podejmie negocjacji z zarządem Autostrady Wielkopolskiej SA, to termin zakończenia budowy odcinka do Świecka może nie zostać dotrzymany.
Nowe studium opracowywane jest przez zachodnią firmę konsultingową kosztować będzie 200 tys. dolarów. Poprzednie było dwa razy droższe, ale się zdezaktualizowało. Zmieniły się też przepisy (ustawa o autostradach płatnych), z powodu konieczności płacenia winietami spadło natężenie ruchu ciężarówek na A2. Prezes, Andrzej Patalas, utrzymuje, że nie może oszczędzać na tym dokumencie, gdyż musi on zostać przyjęty przez 40 banków komercyjnych – donosi Rzeczpospolita.
Jak mówi prezes, nie można przeznaczyć 2,5 mln euro na inne prace przygotowawcze związane z budową kolejnego odcinka autostrady. Zgodę na ich finansowanie wyraziły już rada nadzorcza spółki i banki kredytujące całość inwestycji. Nie ma jednak akceptacji ze strony ministerstwa Finansów oraz Transportu i Budownictwa, a są one niezbędne, bo tak stanowi koncesja. W niej zapisano też, że z końcem 2007 r. mija ostateczny termin rozpoczęcia prac budowlanych na trasie Nowy Tomyśl – Świecko.
(TM)
Więcej Ministerstwo Transportu i Budownictwa http://www.mtib.gov.pl/ , 10.03.06