11.3 C
Warszawa
poniedziałek, 15 kwietnia, 2024

Mercedes liderem

Choć kryzys na świecie straszył, miniony rok był udany dla większości firm sprzedających w Polsce samochody z tzw. segmentu premium. Według obserwującego rynek Samaru, nabywców znalazło ponad 20 tys. aut z górnej półki. To 8,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liderem została firma Mercedes, która sprzedała 5019 pojazdów. To 16 proc. więcej niż przed rokiem. Marka ze Stuttgartu okazała się także najpopularniejsza w grudniu, kiedy do klientów trafiło 560 samochodów. Ze wzrostów cieszyło się także wielu rywali Mercedesa, np. BMW i Volvo.

Branża bardzo ostrożnie się wypowiada o szansach segmentu premium w tym roku. Obaw nie kryje nawet lider.

— Najważniejszym zadaniem jest utrzymanie osiągniętych w 2009 r. udziałów w rynku (1,57 proc.). To doskonały wynik, który bardzo nas cieszy. Trudno o prognozę dla całego rynku na 2010 r., nie ma chyba jednak powodu do zbytniego optymizmu. Chcielibyśmy sprzedać zbliżoną liczbę samochodów osobowych, choć będzie bardzo ciężko — podkreśla Jan Madeja, prezes Mercedes-Benz Polska.

Źródło: pb.pl

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
315ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili