3.8 C
Warszawa
niedziela, 21 kwietnia, 2024

Leasing konsumencki dla osób fizycznych

To byłaby rewolucyjna zmiana. W tej formie nabywane miałyby być przede wszystkim samochody osobowe. Polacy zyskaliby alternatywę wobec kupowania aut w kredycie bankowym.

– Leasing konsumencki pozwoli nabyć samochody klientom o niższych dochodach oraz tym, którzy z różnych powodów mieliby trudności z uzyskaniem kredytu bankowego – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Resort gospodarki stosowne zapisy zawarł w projekcie tzw. ustawy dereglamentacyjnej (obecnie jest na etapie konsultacji z organizacjami biznesowymi). Twierdzi, że dzięki temu wzrośnie popyt na samochody osobowe, co wpłynie korzystnie na sytuację producentów, firm leasingowych oraz budżetu państwa. Leasingobiorcy nie będą mogli z tego tytułu dokonywać żadnych odpisów podatkowych (obecnie przedsiębiorcy także nie mogą). Przedstawiciele branż motoryzacyjnej i leasingowej bardzo dobrze oceniają inicjatywę ministerstwa. 

„To pozytywne zmiany, które doprowadzą do wzrostu sprzedaży nowych pojazdów w Polsce” –  uważa Philippe Claverol, dyrektor generalny Citroen Polska.
Zdaniem Arkadiusza Tomali, dyrektora zarządzającego MMC Car Poland (importer aut marki Mitsubishi), aby taki leasing przyniósł efekty, muszą zostać spełnione dodatkowe warunki.
„Jego atrakcyjność będzie zależała od szczegółowych rozwiązań w zakresie opłat i wachlarza usług. Zwłaszcza jeśli chodzi o różnice między opłatami przy leasingu aut nowych i używanych. Jeśli leasing nowych samochodów okaże się tylko nieznacznie  droższy niż w przypadku pojazdów używanych, z pewnością zwiększy to liczbę osób zainteresowanych zakupem nowych aut” – zaznacza Arkadiusz Tomala. 

Optymizmu nie kryje Andrzej Sugajski, dyrektor Związku Przedsiębiorstw Leasingowych. 
„W UE liderem są Wyspy Brytyjskie, gdzie kumuluje się prawie połowa wszystkich europejskich transakcji leasingowych z konsumentami. W Szwajcarii i Finlandii rynek konsumencki to około 30 proc. całego rynku leasingu. Na Węgrzech udział ten sięgał w ostatnich latach nawet 57 proc. W Polsce się nie rozwinął, ponieważ nie ma jasności prawnej w tym zakresie. Jedne urzędy skarbowe zgadzają się na to a inne nie. Po wejściu nowych regulacji bez wątpienia wzrośnie sprzedaż samochodów osobowych”– uważa Andrzej Sugajski.

Źródło: pb.pl

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili