Kryzysowy rok dla polskich dilerów samochodów

Mimo kryzysu miniony rok nie był zły dla firm motoryzacyjnych. Firma Samar poinformowała, że w 2009 r. krajowi dilerzy sprzedali 320 010 nowych samochodów osobowych i tzw. osobowo-ciężarowych z kratką. To trzy sztuki więcej niż w 2008 r. (320 007). Nieco inne dane podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego: 319 900 aut, o 22 sztuki mniej niż w 2008.
Nie oznacza to jednak, że tyle właśnie aut kupili Polacy. Kluczowy udział w sprzedaży miał reeksport. Firmy wykorzystały boom na nowe samochody nakręcony w kilkunastu europejskich krajach przez antykryzysowe programy dopłat. 

W nowym roku sprzedaż może nie być już tak dobra —uważają eksperci. Głównie wskutek wysychania dopłat do zakupu aut i słabnięcia reeksportu.
Najprawdopodobniej sprzedaż się zmniejszy, chociaż trudno powiedzieć, z jak dużym spadkiem będziemy mieli do czynienia. Gdybyśmy wzięli pod uwagę tylko zmniejszenie sprzedaży klientom z zagranicy, to moglibyśmy mówić o spadku 15-16-procentowym, co oznacza sprzedaż całoroczną zbliżoną do 270 tys. aut — zaznacza Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru.

Źródło: pb.pl

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili