17.9 C
Warszawa
piątek, 24 maja, 2024

Kontraktowanie Funduszu Spójności

W tym:  
 •    83 drogowe na kwotę 2 483 mln EUR (co stanowi ok. 104 % wartości kosztów kwalifikowanych projektów drogowych – przekroczenie wynika z wartości niektórych kontraktów wyższych niż szacowane na etapie ubiegania się o środki FS, różnica będzie pokryta ze środków krajowych),
    •    89 kolejowych na kwotę 1 330,3 mln EUR (91% wartości kosztów kwalifikowanych projektów kolejowych),
    •    47 na pomoc techniczną dla sektora transportu (w gestii MI) na kwotę 2,03 mln EUR (26,8% wartości kosztów kwalifikowanych tych projektów).
?Od 1 stycznia do 30 września 2008 r. podpisano 37 kontraktów na łączną kwotę 503,03 mln EUR, w tym:
    •    8 drogowych: 6 drogowych w ramach perspektywy finansowej 2004 – 2006 na kwotę 341,47 mln EUR (oraz 2 drogowe w ramach perspektywy finansowej 2007 – 2013 na kwotę 676,18 mln PLN),
    •    15 kolejowych na kwotę 161,53 mln EUR,
    •    14 na pomoc techniczną dla sektora transportu (w gestii MI) na kwotę 192,63 tys. EUR.
    •   
?Środki Funduszu Spójności zrefundowane beneficjentom??Wartość środków Funduszu Spójności przekazanych beneficjentom w sektorze transportu do dnia 30 września 2008 r. wyniosła narastająco 1 421,4 mln EUR, co stanowi ponad 51% przyznanej kwoty dofinansowania FS. W pierwszych trzech kwartałach roku 2008 kwota ta wyniosła prawie 208 mln EUR.

Zakończone projekty FS

Do dnia 30 września 2008 r. zakończono realizację 8 projektów (inwestycyjnych i pomocy technicznej) w ramach Strategii wykorzystania Funduszu Spójności, w tym dokonano końcowego rozliczenia 3 z nich.
?Projekty zakończone i rozliczone w ramach prowadzonych projektów to:
    •    Warszawski Węzeł Transportowy (2000/PL/16/P/PA/002);
    •    Przygotowanie projektu budowy Autostrady A 2, odc. Stryków – Konotopa (2002/PL/16/P/PA/010);
    •    Wzmocnienie nawierzchni DK nr 50 (717), odc. Sochaczew – Grójec (2000/PL/16/P/PT/004) .
?Projekty zakończone, lecz jeszcze nie rozliczone to:
    •    Przygotowanie projektu dla Autostrady A 4, odc. Zgorzelec – Krzyżowa (2002/PL/16/P/PA/007);
    •    Budowa Autostrady A 4, odc. Kleszczów – Sośnica (2000/PL/16/P/PT/001);
    •    Budowa Autostrady A 2, odc. Konin – Łódź, Sekcja: Emilia – Stryków II (2003/PL/16/P/PT/020);
    •    Budowa Autostrady A 2, odc. Konin – Łódź, Sekcja: Konin – Koło – Dąbie – Wartkowice – Emilia (2004/PL/16/C/PT/001);
    •    Przygotowanie projektu modernizacji linii kolejowej E-65, odc. Warszawa – Działdowo – Gdynia (2001/PL/16/P/PA/005).
    •   
W czerwcu 2008 r. przekazano do Komisji Europejskiej wnioski o płatności końcowe dla czterech projektów Funduszu Spójności:
    •    Budowa Autostrady A 4, odc. Kleszczów – Sośnica (2000/PL/16/P/PT/001);
    •    Budowa Autostrady A 2, odc. Konin – Łódź, Sekcja: Emilia – Stryków II (2003/PL/16/P/PT/020);
    •    Budowa Autostrady A 2, odc. Konin – Łódź, Sekcja: Konin – Koło – Dąbie – Wartkowice – Emilia (2004/PL/16/C/PT/001);
    •    Przygotowanie projektu modernizacji linii kolejowej E-65, odc. Warszawa – Działdowo – Gdynia (2001/PL/16/P/PA/005).
Do Komisji Europejskiej przekazano także raporty końcowe dla ww. projektów Funduszu Spójności, z wyjątkiem Przygotowania projektu modernizacji linii kolejowej E-65, odc. Warszawa – Działdowo – Gdynia (2001/PL/16/P/PA/005). ?W związku z powyższym oczekujemy na przekazanie płatności końcowych z Komisji Europejskiej na rachunki Instytucji Płatniczej dla Funduszu Spójności oraz Rachunki Narodowego Funduszu Środków Pomocowych z Unii Europejskiej ISPA.

źródło: Ministerstwo Infrastruktury

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili