11.5 C
Warszawa
piątek, 19 kwietnia, 2024

Kolej nie skorzysta na e-mycie.

Wynika to między innymi z faktu, iż przewoźnicy partycypują w 80% w kosztach utrzymania stanu kolei, a tylko w 38% w utrzymaniu dróg i to tylko 8%. Nawet, gdy liczba dróg obciążonych e-mytem wzrośnie, to dysproporcje i tak będą nadal duże.

Drugi problem, to różnice w prędkościach. Kolej w Polsce jest ostatnio w remoncie. Spowalnia to znacząco transport. Już wcześniej prędkość na kolei nie przekraczała 20 kilku kilometrów na godzinę. Jeśli chodzi o drogi krajowe, to ich stan mimo wszystko jest dużo lepszy i średnia prędkość dochodzi na nich do 80km/h.

Dobrego rozwiązania jak na razie nie ma. Wzrost opłat w transporcie drogowym, odbije się na konsumencie. Zwiększenie środków na infrastrukturę kolejową mogłoby poprawić stan transportu kolejowego, ale nikt z rządu jednoznacznie nie zadeklarował wzrostu.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili