Kierowco – jedź na jesienny przegląd!

W trosce o bezpieczeństwo na polskich drogach, Akademia Bezpiecznego Samochodu już po raz kolejny zaprosiła warsztaty samochodowe do udziału w ogólnopolskim Jesiennym Tygodniu Przeglądów. W dniach 27-31 października w wielu warsztatach w całym kraju, które przyłączyły się do Kampanii przygotowano specjalne promocje, m.in. rabaty, darmowe przeglądy zawieszenia, amortyzatorów czy układu hamulcowego. Dzięki tej Akcji kierowcy mają możliwość sprawdzenia swojego auta przed zimą, a także uzyskania porad od mechaników.

Akademia przypomina, że w trudnych warunkach pogodowych sprawność techniczna samochodu ma szczególny wpływ na bezpieczeństwo.
Warto pamiętać, że:
 – droga hamowania w pojeździe z niesprawnymi amortyzatorami wydłuża się nawet o kilka
   metrów,
 – niesprawny układ hamulcowy oraz „łyse opony” poważnie zwiększają ryzyko wpadania w poślizg
  na mokrej nawierzchni, a w konsekwencji mogą doprowadzić do poważnego wypadku,
– stan oświetlenia pojazdu ma szczególne znaczenie, zwłaszcza że widoczność jest znacznie  
  gorsza podczas jesiennych krótkich dni
– przy niskich temperaturach akumulator gwałtownie traci swoją moc,
– wycieraczki w trudnych jesiennych warunkach pogodowych w skutek częstego działania są narażone na wyjątkowe zużycie,

Z badań wynika, że dla większości kierowców w Polsce podstawową motywacją do wymiany części motoryzacyjnych jest bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu drogowego.
Zły stan techniczny pojazdów jest w Polsce nadal niedostrzeganą przyczyną wielu wypadków drogowych. Organizatorzy kampanii zabiegają o to, aby bezustannie podnosić świadomość polskich kierowców w tym aspekcie.

Szczegóły akcji oraz lista warsztatów zgłoszonych do udziału w Jesiennym Tygodniu Przeglądów są dostępne na stronie www.abs.org.pl.

Akademia Bezpiecznego Samochodu to jedyna ogólnopolska kampania edukacyjna, mówiąca o znaczeniu stanu technicznego pojazdu dla bezpieczeństwa. Patronat honorowy nad kampanią Akademia Bezpiecznego Samochodu objęła Federacja Konsumentów. Partnerem kampanii jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a Patronem Medialnym Interia.pl.– więcej informacji na www.abs.org.pl.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili