5 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024

Kampania Kolejowe ABC przemierza całą Polskę

W 2018 r. blisko 3000 dzieci wzięło udział w specjalnych zajęciach na temat bezpieczeństwa organizowanych przez Urząd Transportu Kolejowego. Interaktywne lekcje odbywają się w całej Polsce w ramach „Kampanii Kolejowe ABC”.

Cykl zajęć w ramach projektu rozpoczął się w kwietniu 2018 roku. Lekcje realizowane są na terenie gmin, w których doszło do wypadków i niebezpiecznych zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych czy tzw. dzikich przejściach. W ciągu 8 miesięcy zespół „Kampanii Kolejowe ABC” odwiedził 76 miejscowości w 13 województwach. Zajęcia z udziałem łącznie około 3000 dzieci odbyły się w ponad 100 placówkach edukacyjnych. Po świątecznej przerwie edukatorzy wyruszą ponownie w edukacyjną podróż po Polsce, by do końca roku szkolnego spotkać się z kolejnymi 3000 uczniów i przedszkolaków.

Podczas zajęć, w specjalnie zaaranżowanej przestrzeni, najmłodsi poznają znaki ustawiane przed przejazdami kolejowymi i oznaczenia peronowe. Uczą się prawidłowych zachowań w pobliżu torów oraz zasad obowiązujących podczas podróży pociągiem. – Większość wypadków na kolei wynika z przyczyn, za które nie odpowiada system kolejowy. Do niebezpiecznych zdarzeń dochodzi przede wszystkim na  przejazdach i tzw. dzikich przejściach przez tory. Jednym ze sposobów poprawy bezpieczeństwa jest edukacja. Nie chcemy grozić palcem, ale uczyć i uświadamiać poprzez zabawę. Nasze działania adresujemy nie tylko do dzieci. Kierujemy je także do nauczycieli, wychowawców, rodziców, opiekunów – mówi Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Zajęcia to tylko jeden z elementów „Kampanii Kolejowe ABC”. Bezpieczeństwo w pobliżu torów jest także tematem spotów edukacyjnych emitowanych w stacjach telewizyjnych, kinach, pociągach i na portalach internetowych. Autorzy kampanii popularyzują właściwe zachowania na kolei za pomocą kanałów społecznościowych, angażując również popularnych wśród dzieci vlogerów.

Ponadto hasła związane z kolejowym bezpieczeństwem będzie można zobaczyć na polskich dworcach dzięki lokomotywie oklejonej projektem graficznym kampanii. W planach są także pikniki i wydarzenia edukacyjne. Na realizację działań pozyskano blisko 23,5 mln zł ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili