Jak rozbudowa sieci dróg w Polsce wpływa na logistykę?

19

 „Sytuacja w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej dynamicznie się zmieniała – w pierwszych pięciu latach wzrost gospodarczy Polski był dwukrotnie większy niż średni krajów UE” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. „Dla firm logistycznych w naszej części Europy były to lata niespotykanej dotąd aktywności – rosnący popyt na ich usługi powodował dynamiczny rozwój całej branży. Branża TSL (transport, spedycja, logistyka) rosła znacznie szybciej od całej gospodarki, większość firmz branży odnotowywała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Sprzyjał temu rynek wewnętrzny i eksport, który na wejściu do Unii zyskał najwięcej. Niestety inwestycje w infrastrukturę transportową nie nadążały za rosnącymi potrzebami” – dodaje. 

Od 2007 roku Polska jest jednym z największych placów budów dróg na świecie. Widzą
i odczuwają to wszyscy, głównie poprzez utrudnienia, jakie trwające inwestycje powodują
w ruchu drogowym. W ciągu ostatnich 5 lat wybudowanych zostało ponad 600 km autostrad oraz ok. 800 km dróg ekspresowych. Spora część z tych inwestycji została przyspieszona przez organizację w Polsce Mistrzostw EURO 2012.

Realne korzyści z oddania nowych dróg widać w realizacji połączeń firm transportowych, np. obecnie odcinek z Warszawy do Berlina kierowcy pokonują nawet 4 godziny krócej, to znacznie usprawnia pracę i poprawia efektywność transportów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj