22.9 C
Warszawa
środa, 22 maja, 2024

InPost doręczy list hybrydowy

Spółka – we współpracy z krakowską firmą outsourcingową Fibra-Hallo.pl – w III kwartale 2009 roku będzie uczestniczyła w nowatorskim procesie kompleksowej obsługi korespondencji. Usługa skierowana jest do klientów indywidualnych oraz biznesowych.

Fibra-Hallo.pl otrzymała na realizację przedsięwzięcia dofinansowanie w kwocie 7 mln zł z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka „Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym”. Wniosek o dotację przygotowała firma doradcza Deloitte. Całkowita wartość projektu wyniesie 12,49 mln zł.

– Dofinansowanie unijne na innowacyjne projekty to pomost, który łączy wizję z rzeczywistością. Do tej usługi przygotowywaliśmy się ponad rok, dlatego cieszymy się, że nasza koncepcja została tak wysoko oceniona w konkursie ofert i uzyskała wysoką punktację. Zaproponowana przez nas rewolucyjna usługa na pewno odniesie sukces na polskim rynku obsługi korespondencji masowej. Outsourcing jest coraz bardziej popularny w naszym kraju, a wartość sektora druku i wysyłki ciągle wzrasta. Zlecanie usług firmom zewnętrznym w tym zakresie wpływa przede wszystkim na efektywność finansową i operacyjną spółki oraz pozwala klientowi skupić się na działalności podstawowej. Mamy nadzieję, że poczta hybrydowa zapewni nam zwiększenie udziału w rynku i pozycję wśród największych graczy – powiedział Robert Giersz, Dyrektor Zarządzający Fibra-Hallo.pl.

Nowatorskie rozwiązanie łączy funkcjonalność poczty elektronicznej i cechy tradycyjnych usług pocztowych i poligraficznych. Poczta hybrydowa umożliwia przeniesienie całego procesu związanego z nadawaniem korespondencji – włącznie z dostarczeniem jej odbiorcy końcowemu – na podmioty zewnętrzne. Jej schemat działania zakłada, że klienci zarejestrowani w systemie przesyłają do Centralnego Ośrodka zarządzanego przez Fibrę-Hallo – za pośrednictwem e-maila lub formularza ze strony www zawierającego opcję tzw. wirtualnej drukarki – pliki w dowolnym formacie, które zostaną przetworzone w konkretny list.

Z kolei Klienci masowi (biznesowi) będą nadawali swoją korespondencję przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii i zintegrowanego oprogramowania komputerowego, łączącego ich z Centralnym Ośrodkiem Fibry-Hallo. Opracowany na potrzeby poczty hybrydowej system IT formatuje tekst i grafikę, jak również drukuje i kopertuje korespondencję. System automatycznie wybierze Ośrodek Wydruku najbliższy dla lokalizacji adresata korespondencji tak, aby zoptymalizować koszty logistyczne i przyspieszyć proces doręczenia.
Schemat procesu:
                                  
Klient zleca druk       
Przyjęcie zlecenia            
System wybiera ośrodek    zlokalizowany najbliżej Adresata         
Druk korespondencji      
Doręczenie do Adresata

          
Końcowym etapem procesu jest odbiór przez operatora pocztowego zaadresowanych przesyłek z jednego z 13 wojewódzkich Ośrodków Wydruku i dostarczanie ich – w wersji papierowej – do adresatów. W ramach współpracy z Fibrą-Hallo, InPost posiada wyłączność na doręczanie korespondencji przesyłanej za pośrednictwem poczty hybrydowej.

Udział firmy w projekcie sprawi, że znacząco wzrośnie efektywność usług oraz liczba doręczanej przez InPost korespondencji. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych nowa usługa będzie znacznie bardziej konkurencyjna w stosunku do aktualnych rozwiązań rynkowych, co gwarantuje InPost poszerzenie grona dotychczasowych Klientów i w rezultacie wzrost uzyskiwanych wyników finansowych.

– Cieszymy się, że InPost jako jedyny operator pocztowy będzie uczestniczył w tak nowatorskim i niespotykanym dotąd na polskim rynku rozwiązaniu, jakim jest poczta hybrydowa. Zaangażowaliśmy się w ten projekt ze względu na jego ogólną i powszechną dostępność dla Klientów. By wysłać tradycyjny list wystarczy już dzisiaj mieć komputer i dostęp do Internetu, a dzięki poczcie hybrydowej – bez wychodzenia z domu czy biura – będzie można nadawać korespondencję. Wyniki badań rynkowych* przeprowadzonych przez niezależną, międzynarodową firmę badawczą Simon, Kucher & Partnerzy Strategy & Marketing Consultants potwierdzają wysoki popyt na nową usługę. Według nich 17% spośród badanych dużych, średnich i małych firm już teraz zadeklarowało chęć korzystania z poczty hybrydowej, a jesteśmy przekonani, że dołączenie pozostałych do grona naszych klientów jest tylko kwestią czasu i poznania w praktyce korzyści płynących z zastosowania systemu poczty hybrydowej – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Poczta hybrydowa, dzięki zaawansowanemu systemowi IT, pozwoli zaoferować rozwiązanie, dzięki któremu działalność wielu przedsiębiorstw zostanie zoptymalizowana pod względem kosztów, czasu i zasobów zaangażowanych w proces przygotowania i wysyłania korespondencji.
Innowacyjna poczta hybrydowa gwarantuje:   

Oszczędność czasu – redukcja czynności związanych z produkcją korespondencji (drukowanie, kopertowanie, inserty) przez klientów oraz możliwość skupienia się na swoich kluczowych działąniach;

Outsourcing – przekazanie czynności związanych z korespondencją na Fibrę-Hallo.pl (odbiór listów, sortowanie);

Monitoring – możliwość śledzenia wysyłanej korespondencji na każdym etapie procesu jej doręczania;

Wybór – opcja dostarczenia korespondencji w wersji elektronicznej i papierowej zgodnie z życzeniem klienta;

Zarządzanie i możliwość archiwizacji elektronicznej wysyłanej korespondencji dzięki zaawansowanym możliwościom systemu informatycznego;

Terminowość – dzięki wielu ośrodkom wydruku, zlokalizowanym na terenie całej Polski, wszystkie zlecenia wykonywane są terminowo;

Skuteczność – poprawa jakości w dostarczaniu korespondencji – system informatyczny będzie sprawdzał i korygował ewentualne pomyłki przy zaadresowaniu listów, co pozwoli na jeszcze bardziejskuteczne dotarcie do klientów.

InPost prowadzi aktywną politykę rozwojową, zakładającą dywersyfikację oferty i dynamiczny wzrost sprzedaży. Spółka intensyfikuje działania handlowe na rynku ogólnopolskim przez systematyczne zawieranie nowych strategicznych umów i rozbudowę sieci punktów obsługi Klienta również w zakresie usług finansowych, za pośrednictwem InPost Finanse. W ramach prowadzonej aktywności, InPost już w I kwartale 2009 roku zaoferuje Klientom rewolucyjne rozwiązanie skierowane na rynek e-commerce.

źródło zdjęcia: www.sxc.hu

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili