23.6 C
Warszawa
sobota, 18 maja, 2024

Innowacyjny system do automatycznego załadunku i rozładunku

W celu optymalizacji lancucha dostaw jednego z najwiekszych niemieckich przedsiebiorstw
handlu detalicznego – BAUR Versand, ANCRA opracowala trój- poziomowy system rolkowy
do zaladunku i rozladunku. To specjalnie zaprojektowane rozwiazanie pozwala dostawcy
uslug logistycznych firmy BAUR – Hermes Fulfilement GmbH – dostarczyc wiekszy wolumen
nieuszkodzonych dóbr w krótszym czasie. Czynniki te, tak istotne w sprzedazy online,
stanowia doskonale uzasadnienie tej inwestycji. Ponadto firma Vanderlande Industries
GmbH zajela sie calkowita integracja systemów.

Ancra Systems zrealizowala projekt polegajacy na zainstalowaniu systemów do
automatycznego zaladunku i rozladunku w trzech, specjalnie dostosowanych nadwoziach
wymiennych, które kazdego dnia kilkakrotnie pokonuja dystans (± 2 km) miedzy
komputerowo sterowanym glównym magazynem a centrum dystrybucji, do którego trafiaja
zamówienia.

Instalacja trój-poziomowego systemu rolkowego w kazdym z nadwozi wymiennych umozliwia zaladowanie 63 plastikowych skrzyn o wymiarach 700 x 900 x 410 z produktami firmy BAUR. Kazdy z poziomów sklada sie z 3 rzedów liczacych po 7 skrzyn. System jest zasilany napedem elektrycznym o mocy 380V.Podlogi nadwozia wymiennego sa ladowane lub rozladowywane za pomoca podnosnika zainstalowanego zarówno w magazynie jak i w centrum dystrybucji. System ten zostal zaprojektowany w taki sposób, aby zapobiec ewentualnemu przesunieciu nadwozia podczas zaladunku czy rozladunku. W tym celu wykorzystano automatycznie aktywowane hamulce nadwozia wymiennego.

 Tylna krawedz kazdego z 4 podwozi posiada zamontowany zestaw rolek. Sluzy to wyrównaniu nadwozia wymiennego wzgledem doku. Ma to takze zapobiec ewentualnemu uszkodzeniu nadwozia czy towaru. Nadwozie wymienne jest wyposazone w drzwi otwierane za pomoca sprezonego powietrza i drzwi umozliwiajace latwe serwisowane i utrzymanie zespolów napedowych. Mimo iz skrzynie sa ladowane w 3 rzedach, czas zaladunku i rozladunku wynosi 7 minut (przy predkosci 19m/min). Podczas transportu rolki sa zablokowane a skrzynie (o maksymalnej wadze 70kg) zabezpieczone poduszkami powietrznymi.

 

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
315ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili