Tym samym konsumenci oraz sklepy internetowe – poza standardową usługą kurierską Hermesa oraz możliwością nadania i odbioru paczek w punktach obsługi ‘ParcelShops’ – będą mogli korzystać z automatycznych terminali paczkowych ByBox, zlokalizowanych w supermarketach, na stacjach benzynowych czy w centrach handlowych. Na początek sieć obejmie 100 maszyn zlokalizowanych w ‘strategicznych punktach’ na terenie Wielkiej Brytanii, zaś do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do 250. Rzecznik firmy poinformował, że nowa usługa obejmie już zainstalowane paczkomaty ByBox, co uzupełni obecną sieć punktów obsługi klienta Hermesa.
Swiss Post zamówił 40 paczkomatów austriackiej firmy KEBA
Szwajcarski publiczny operator pocztowy Swiss Post – po zakończeniu testów wewnętrznych – złożył zamówienie na 40 terminali pocztowych produkcji austriackiej firmy KEBA. Rozlokowywanie wszystkich 40 maszyn w ramach nowo utworzonej sieci „My Post 24” na terenie całej Szwajcarii rozpocznie się jesienią i potrwa do końca 2014 roku. Dzięki wdrożeniu systemu opartego o paczkomaty operator udostępni swoim klientom możliwość odbierania i nadawania paczek przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Tym samym dostęp do usług pocztowych – w tym obsługa zamówień e-commerce – wydłuży się ponad standardowe godziny pracy. Pierwsze maszyny sieci „My Post 24” mają pojawić się jeszcze jesienią bieżącego roku w kantonach Zurych i Berno.
Waitrose testuje paczkomaty do odbioru artykułów spożywczych przez przyszłorocznym startem usługi
Brytyjska sieć supermarketów Waitrose planuje wprowadzić paczkomaty do odbioru artykułów spożywczych w ramach rozwoju swojej oferty ‘click&collect’. Sieć paczkomatów pozwoli dotrzeć do konsumentów z ograniczonym dostępem do sklepów – będą oni mogli wygodnie odebrać zakupy w drodze do pracy lub szkoły. Waitrose testuje terminale w głównej siedzibie firmy w Bracknell i zamierza wdrożyć je komercyjnie w 2014 roku. Kluczową zaletą maszyn jest możliwość regulacji temperatury. Klienci sieci supermarketów będą mogli złożyć zamówienie na stronie internetowej Waitrose.com, a następnie otrzymają wiadomość z numerem PIN. Pozostanie już tylko podjechanie do paczkomatu, wprowadzenie kodu za pomocą zintegrowanego z urządzeniem ekranu dotykowego i odebranie zakupów. Zamówienie złożone do 11.45 oznacza, że produkty będą do odebrania następnego dnia. Usługa będzie darmowa, jeżeli klient dokona zakupów za więcej niż 50 funtów.
„Kolejnym etapem automatyzacji dostawy przesyłek jest potencjał oferowania świeżych produktów. To duże wyzwanie, ale InPost pracuje już nad takim rozwiązaniem i wkrótce planujemy jego wdrożenie. Co ważne, będzie ono znacznie bardziej zaawansowane technologicznie, niż te testowe uruchamiane przez Waitrose” – mówi Rafał Brzoska.
Boom na rynku e-commerce B2C w Rosji, stymulowany przez szybki wzrost liczby internetowych klientów
W najnowszej edycji badań „Russia B2C E-commerce and Online Payment Report 2013”, przeprowadzonych przez firmę badawczą yStats.com z siedzibą w Hamburgu, podano informacje na temat sektora e-commerce B2C oraz kierunku zmian w obszarze internetowych i mobilnych transakcji zakupowych w Rosji. W kraju o największej liczbie użytkowników Internetu na świecie, sektor e-commerce B2C rozwija się wyjątkowo szybko. Jest to skutkiem dynamicznego wzrostu liczby osób korzystających z usług e-sklepów. Nasilająca się konkurencja nie zniechęca kolejnych przedsiębiorców do zakładania swoich biznesów w sieci, a nowy podmiot pojawia się w Rosji każdego dnia. Główną metodą płatności na rosyjskim rynku e-handlu w 2012 roku wciąż była gotówka, należy jednak podkreślić wzrost świadomości wykorzystywania płatności online. Osiągnęły one już dwucyfrowy udział we wszystkich transakcjach.
„InPost pod marką Qiwi Post ma już działającą sieć Paczkomatów w Rosji, która jest ciągle rozbudowywana. Dostrzegliśmy potencjał tego rynku jako jedni z pierwszych i umacniamy tam systematycznie naszą obecność” – tłumaczy Rafał Brzoska.
E-commerce w Turcji, jeden z najszybciej rozwijających się rynków na świecie
Turcja notuje gwałtowny wzrost rodzimego rynku e-commerce. Zgodnie z wynikami badań nad tureckim sektorem marketingu cyfrowego, przeprowadzonymi przez Sina Afrę, współzałożyciela, Prezesa i Dyrektora Generalnego firmy Markafoni, już 36 milionów Turków korzysta z Internetu, co plasuje Turcję na liście 20 najlepiej rozwiniętych cyfrowo krajów na świecie. Ponadto Turcja jest 11 krajem świata pod względem penetracji Internetu (46% populacji) oraz 9 najatrakcyjniejszym rynkiem świata w ogólnej klasyfikacji. Według badań BKM oraz Sina Afry aż 10 milionów użytkowników Internetu kupuje w sieci – w 2012 roku obroty z e-handlu wyniosły ponad 8,6 miliarda dolarów, z czego 5 miliardów pochodziło z e-commerce B2C. Szacuje się, że do 2016 roku Turcja będzie miała już 48 milionów użytkowników Internetu, z czego 37 milionów kupujących online wyda średnio 209 euro. Spośród czynników stymulujących wzrost najbardziej znaczącymi są: wysoki wskaźnik transakcji kartami kredytowymi, rozwinięta infrastruktura logistyczna, wysoki poziom korzystania z Internetu w telefonach komórkowych oraz silny wpływ młodego pokolenia, rozwiniętego społecznościowo i pozostającego pod dużym wpływem marketingu wirusowego.