21.8 C
Warszawa
czwartek, 23 maja, 2024

Grand Prix F1 w Belgii a technologia RFID

RFIDEA i TOSHIBA TEC wykazały się już doświadczeniem z dziedziny kontroli dostępu przy użyciu technologii RFID na Grand Prix F1 w 2007 roku.  W roku 2008 belgijscy organizatorzy Grand Prix F1 zwrócili się do RFIDEA o zastosowanie sprawdzonej koncepcji do rozwiązania obsługującego 300 000 biletów oraz 85 punktów wejścia na 3-dniową imprezę. Każdy bilet z zaprogramowanym chipem zawierał unikatowe informacje w zależności od typu dostępu. Wyposażeni w PDA pracownicy ochrony skanowali bilety ze znacznikami RFID przy wejściu. Informacje te były następnie przesyłane bezprzewodowo do bezpiecznego serwera sieciowego, pełniącego rolę systemu zarządzania w czasie rzeczywistym.

Z prestiżowymi imprezami światowej klasy, takimi jak Formuła 1, wiążą się różne problemy: podrabiane bilety, kontrola dostępu kibiców wchodzących na teren imprezy oraz opuszczających go, błędy w druku biletów, a także kierowanie ruchem publiczności ?w różnych punktach podczas całej imprezy. Zdaniem François Detraux, inżyniera projektu ze strony RFIDEA, sprzęt TOSHIBA TEC oraz doświadczenie gwarantują elastyczne rozwiązanie, eliminujące problemy związane z fałszerstwami, błędami w druku biletów czy kontrolą ruchu publiczności, a jednocześnie zwiększające poziom bezpieczeństwa.

Działająca w paśmie HF i umożliwiająca instalację modułu RFID drukarka kodów kreskowych TOSHIBA TEC B-SX4 bez problemu dostarczyła 300 000 biletów na imprezę F1 ze znacznikami RFID, a tym samym pozwoliła tysiącom widzów na szybkie i płynne wejście na jedną z najważniejszych imprez rajdowych sezonu. Każdy miłośnik Formuły 1, który kupując bilet w Internecie lub w oficjalnym punkcie sprzedaży biletów Grand Prix, miał w ręku bilet unikatowy – jeden z ponad 50 różnych typów, zawierający informacje o najbliższym parkingu, ważności, cenie, numerze seryjnym oraz numerze miejsca.

To inteligentne, zaawansowane technicznie rozwiązanie można także stosować podczas innych imprez sportowych, na przykład piłkarskich czy tenisowych oraz wydarzeń kulturalnych na całym świecie.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili