Enter Air z najlepszymi wynikami w historii oraz bardzo dobrymi perspektywami na kolejne kwartały

32
  • Wzrost przychodów w całym 2016 r. o 7,1% do 810,4 mln zł wobec 757,0 mln zł w 2015 r.
  • Zysk netto wyniósł 50,2 mln zł i wzrósł o 48,5% w skali całego roku
  • 32,9 % udział w rynku przewozów czarterowych w Polsce
  • Unowocześniona flota
  • Sezon lato 2017 -2018 w pełni zakontraktowany


 


 


– Pomimo silnych zawirowań na rynkach turystycznych, miniony rok był najlepszy w historii Enter Air. Po raz kolejny poprawiliśmy wyniki na poziomie przychodów i zysku netto. Kontynuacja wzrostu widoczna również w danych operacyjnych potwierdza słuszność przyjętego kierunku rozwoju, przede wszystkim kontroli kosztów, wzroście sprzedaży rejsów ad-hoc i ekspansji na bardziej rentowne rynki – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air. – W 2016 roku dokonaliśmy wymiany floty sprzedając i oddając leasingodawcom samoloty Boeing 737-400, które zastępujemy Boeingami nowej generacji typu 737-800. Pod koniec 2017 roku będziemy latali już wyłącznie na Boeingach B737-800. Więcej foteli, większy zasięg i niezawodność nowych maszyn zwiększą efektywność naszej działalności. Ponadto mamy zamówione u producenta sześć samolotów Boeing 737-8 MAX, pierwsze dwa z nich dołączą do floty już pod koniec 2018 roku – dodaje.


 


Podstawowe dane finansowe za 2016 roku


 


""


 


Wyniki finansowe Grupy Enter Air za 2016 roku


""


W całym 2016 roku Enter Air wykonał o 9% więcej lotów niż w analogicznym okresie 2015 roku. Dzięki większej liczbie wykonanych operacji lotniczych i rozsądnemu programowi handlowemu wzrosły zarówno zysk operacyjny (o 9,0 %) jak i zysk netto (wzrost o 48,5 %). Spółka osiągnęła przychody na poziomie 810,4 mln zł. Najpopularniejszymi kierunkami w minionym roku były Grecja oraz Hiszpania, do których Enter Air wykonuje znaczącą część swoich lotów.


Na osiągnięte wyniki istotny wpływ miały warunki rynkowe w tym między innymi ceny paliwa lotniczego, wahania kursów walutowych oraz trendy na polski rynku turystycznym. Turbulencje w otoczeniu rynkowym wpływają korzystanie na pozycję rynkową spółki.


– Utrzymujemy pozycję lidera polskiego rynku czarterowego z udziałem prawie 33%. Potencjał dla wzrostu widzimy na rynkach zagranicznych, na których dzięki naszemu modelowi działalności jesteśmy w stanie generować wyższe marże przy zachowaniu konkurencyjności wobec lokalnych przewoźników komentuje Grzegorz Polaniecki. – Mamy już w pełni zakontraktowany sezon 2017/2018, który zapowiada się bardzo dobrze. Z optymizmem patrzymy w przyszłość  – dodaje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj