Drogowe plany

Przewiduje się, że oddanie odcinka autostrady A1 Nowe Marzy – Toruń nastąpi nie później niż w 2010 roku.

Podczas wizyty na budowie A1 oraz spotkania z zarządem Gdańsk Transport Company Minister Transportu podkreślił, że budowa powinna być przeprowadzona Ministra systemie tradycyjnym. Podtrzymał też rekomendacje dla Rady Ministrów, zakończenia negocjacji z firmą Gdańsk Transport Company S.A. w sprawie realizacji inwestycji na odcinku Nowe Marzy – Toruń etap II, ze względu na zbyt wysoki koszt inwestycji. 

Celem programu budowy dróg Rządu Premiera Kazimierza Marcinkiewicza jest stworzenie sieci dróg ekspresowych i autostrad do roku 2013 oraz modernizacja dróg krajowych, polegająca na przystosowaniu nawierzchni dróg i mostów do nacisków 11,5 t/oś. – głosi komunikat Ministerstwa Transportu i Budownictwa. 

Priorytety rządu w zakresie budowy dróg i autostrad to:
– budowa autostrady A1 (do 2010 roku)
– kontynuacja budowy ciągów autostrady A2 i A4
– budowa drogi ekspresowej S3 – Szczecin – Gorzów Wlkp. – Zielona Góra – Legnica
– budowa drogi ekspresowej S8/19 Suwałki – Białystok – Lublin – Rzeszów
– rozpoczęcie prac przygotowawczych do budowy drogi ekspresowej S8
Wrocław – Łódź – Warszawa. 

Do końca 2013 roku zakładane jest wydatkowanie ogółem ok. 100 mld PLN na program budowy dróg, w tym:
– Fundusze UE – 42 mld PLN
– Krajowy Fundusz Drogowy – 23 mld PLN
– Budżet państwa – 18,5 mld PLN
– Pożyczki EBI i Banku Światowego – 7,7 mld PLN
– Środki prywatne – 7,1 mld PLN. 

Plany są ambitne, pozostaje mieć nadzieję, że bardziej realne niż w przypadku polityki mieszkaniowej. 

Źródło: Ministerstwo Transportu i Budownictwa, 06.03.06

Exit mobile version