Dobre Praktyki w zakresie dostaw kurierskich do centrów handlowych

Celem ustaleń między PRCH a FPE było stworzenie pola do przygotowania przez zarządców centrów handlowych szczegółowych zasad i instrukcji, z uwzględnieniem takich zagadnień jak wielkość, narzędzia, godziny dostaw czy wskazanie miejsc postoju.

Ponadto w dokumencie zwrócono szczególną uwagę na operacyjną działalność najemców oraz agencji ochrony w obszarach związanych z przesyłkami, aby usprawnić pracę i sprawne przekazywanie przesyłek. Z kolei firmy kurierskie w ramach Dobrych Praktyk będą starały się dostosować do zasad i regulaminów obowiązujących w różnych centrach handlowych.

Optymalizację procesu dostaw, zwłaszcza w intensywnym okresie przedświątecznym, sezonowych zmian kolekcji czy wyprzedaży należy rozpatrywać w ujęciu długofalowym.

Pragnę serdecznie podziękować wszystkim zaangażowanym osobom oraz firmom za udział i cenny wkład merytoryczny w proces ustaleń – powiedział Radosław Knap, Dyrektor ds. Rozwoju i Badań Rynku PRCH – Wyrażam przekonanie, że opracowany materiał przyczyni się do wypracowania rekomendowanych rozwiązań na poziomie poszczególnych centrów handlowych i firm kurierskich. Sprawne dostawy przekładają się na komfort obsługi klientów, którzy coraz więcej zamawiają online a przychodzą do sklepów po odbiór zamówień, co z kolei generuje obroty najemców i wyniki centrów handlowych.

Za najskuteczniejszą formułę rozwiązywania problemów faktycznych bądź potencjalnych eksperci PRCH i FPE uznają bezpośrednią komunikację pomiędzy zarządcami centrów handlowych (Dyrektor Centrum Handlowego) i przedstawicielami lokalnych oddziałów firm kurierskich zrzeszonych w FPE z uwzględnieniem innych bezpośrednio zainteresowanych stron.
 
W dokumencie sygnowanym przez przedstawicieli władz PRCH i FPE, obie organizacje informują o swojej gotowości do współpracy w przyszłości w zakresie wsparcia procesu optymalizacji dostaw i przesyłek kurierskich na terenie centrów handlowych.

Ustalenia te mogą stanowić również rozwinięcie Kodeksu Dobrych Praktyk PRCH. Dotychczas Kodeks obejmował zbiór najlepszych praktyk w zakresie umowy najmu, rozliczeń kosztów wspólnych oraz marketingu.

 

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili