22.9 C
Warszawa
środa, 22 maja, 2024

Długi PKP PLK

 

Złe wyniki spółki niekoniecznie wynikają z kiepskiego zarządzania, choć poprzedni zarząd w założeniach na 2009 r. nie uwzględnił kryzysu i o 100 mln zł przestrzelił szacowane wpływy z opłat przewoźników za dostęp do torów.
Trochę inna spółka

Niestety, straty PLK wpisane są w DNA zarządcy sieci.

— Jesteśmy spółką akcyjną, ale dość specyficzną — mówi Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK.

"Normalna" spółka posiada własny majątek potrzebny do prowadzenia działalności. Żeby go odtworzyć, gdy się zużyje, gromadzi pieniądze dzięki amortyzacji, którą wrzuca w cenę produktu. W PKP PLK inwestycje w infrastrukturę kolejową (linie o znaczeniu państwowym, których jest 12 tys. km) finansuje budżet. A skoro tak, spółka nie korzysta z amortyzacji.

— Ona nie wchodzi w stawki dla przewoźników. Jednak w bilansie mamy koszty. Nie są to wprawdzie wydatki, lecz koszty niepokryte dochodami. To nam przynosi stratę bilansową — wyjaśnia prezes.

<

p align="justify">Jak w takiej sytuacji rozmawiać z bankami o kredytach, nie mówiąc już o zasadności wypłaty premii dla pracowników? 

Źródło: pb.pl

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili