Wraz z coraz większą mobilnością społeczeństwa, wrasta zapotrze- bowanie na podróżującą sztukę. Mało kto ma czas na wyprawę do innego miasta. Liczy więc, że sztuka przyjedzie do niego.
Niedawno w porcie w Hong Kongu pojawił się statek z bardzo cennym ładunkiem. W 56 kontenerach przewożona była wystawa Chanel „Mobile Art”.
„Mobile Art”, zgodnie ze swoją nazwą jest ruchomym muzeum. Zaprojektowany przez Zaha Hadid „gmach” mieści wystawę dzieł 20 artystów, w tym prace Yoko Ono, wdowy po Johnie Lennonie.
Pomysł stworzenia ruchomego muzeum narodził się w głowach Zaha Hadid i Karla Lagerfelda, projektanta Chanel.
Muzeum sprawia wrażenie UFO, statku kosmicznego, odwiedzającego wielkie i znane miasta świata. Do 2010 roku wystawa pojawi się we wspomnianych już Hong Kongu i Tokio, ale również w Nowym Jorku, Londynie, Moskwie, by na samym końcu trafić do Paryża.
Jednak gotową wystawę trzeba trzeba przetransportować. Szarobura, odrapana ciężarówka nie stanowi najlepszej oprawy dla dzieł sztuki, a przecież opakowanie ma dziś kluczowe znaczenie.
Dbając o estetykę ciężarówek, firma LCS Logistics S.A., która postanowiła umieścić na swoich samochodach bardzo nietypowy projekt graficzny. Od kwietnia, część naczep ciężarówek krakowskiej firmy imituje drewniane skrzynie.
– Żyjemy w dynamicznym społeczeństwie, otaczają nas aktywni ludzie, nie lubiący rutyny, szukający wciąż nowych doświadczeń. Również nasza firma odnotowuje każdego miesiąca dynamiczny wzrost działalności – mówi Mateusz Barycza, Menedżer ds. Sprzedaży w LCS Logistics S.A. – Postanowiliśmy połączyć te fakty i wypuścić na polskie i europejskie drogi zupełnie nowe samochody, pokazując, że również w branży TSL jest miejsce na powiew świeżości – dodaje Barycza.
Niektórym widok nowych naczep kojarzy się z skrzynkami na wino, inni widzą w nich podobieństwo do specjalnych skrzyń, w których przewozi się cenne rzeźby na wystawy w najsławniejszych światowych muzeach. Wszyscy jednak są zgodni, że ciężarówka z tak pomalowaną naczepą musi przewozić bardzo szczególny towar wyjątkowego klienta.
Grafikę zdobiącą naczepy zaprojektowała krakowska Agencja Reklamowa Epoka.
– To miłe, że firma zajmująca się spedycją towarów dała nam trochę więcej przestrzeni do kreatywności; tak wielka powierzchnia mobilnego outdooru aż prosi się o nie banalne zagospodarowanie, po to, żeby wszyscy z tego mieli przyjemność. Dobrze, kiedy osoba idąca poboczem drogi może dostrzec na mijającej ją ciężarówce coś oryginalnego, dowcipnego.
Być może naczepy LCS Logistics S.A. dadzą początek promowaniu ciekawego designu za pośrednictwem codziennego narzędzia pracy branży transportowej.
e-logistyka.pl