Świadczy to o różnorodności trendów występujących na rynku e-commerce w Stanach Zjednoczonych, który rośnie obecnie 5 razy szybciej niż tradycyjna sprzedaż.
Prognozy wskazują na dalszy wzrost wartości e-handlu w tym regionie – z 290 mld dolarów odnotowanych w 2012 roku do aż 500 mld dolarów w 2020 roku, z czego sprzedaż produktów spoza sektora spożywczego zwiększy się o około 20%. Za kluczowy trend analizowany w raporcie uznaje się wzrost na rynku m-commerce. W tym kanale zakupy w 2012 roku zrealizowało już 95 mln klientów, generując sprzedaż na poziomie 25 mld dolarów. W 2020 roku liczba użytkowników m-commerce ma według raportu zwiększyć się do 175 mln, a wartość sprzedaży wyniesie 92 mld dolarów.
„USA to wciąż największy rynek e-commerce na świecie i doskonale wpisuje się w naszą strategię. Amazon testuje obecnie paczkomaty w USA i ma łącznie około 180 maszyn w Stanach i Wielkiej Brytanii, zaś Google kupił kanadyjski start-up specjalizujący się w usługach paczkomatowych za 17 milionów dolarów. Grupa Integer.pl planuje zainstalowanie w USA 10.000 Paczkomatów do końca 2016 roku” – komentuje Rafał Brzoska.
Pocket Shop wprowadza w Londynie usługę dostarczania zakupów w godzinę
Pocket Shop wchodzi na londyński rynek z usługą dostarczania zakupów w godzinę. Podczas testów w północnej części miasta firma dostarczyła 3.500 produktów w ciągu godziny. Wysokość opłaty naliczanej przez Pocket Shop zależna jest od czasu realizacji dostawy. Koszt wykonania usługi w godzinę to 6,50 funtów, w dwie 5,50 funtów, a w trzy 5,10 funtów. Klienci zlecają zakupy za pośrednictwem aplikacji na PocketShop.com, która ułatwia wybór produktów dostępnych w pobliskich supermarketach oraz wskazuje miejsce dostawy. Ukończone zamówienie zostaje przekazane najbliższemu 20-osobowemu zespołowi dostawców. Przed planowaną dostawą klient otrzymuje wiadomość tekstową, a pierwsze zamówienie realizowane jest bezpłatnie. Osoby korzystające z usług Pocket Shop otrzymują raz w tygodniu e-mail z przypomnieniem, dzięki któremu mogą w godzinę uzupełnić swój domowy asortyment.
„Popularność tej usługi wskazuje, jakie są perspektywy przed Paczkomatami InPost. Po pierwsze, możemy zaoferować taką samą usługę taniej, przy zachowaniu satysfakcjonującej marży. Po drugie już dziś przygotowujemy maszyny przystosowane do przechowania produktów spożywczych. Naszym kluczowym celem jest wyprzedzanie światowych trendów w oparciu o preferencje konsumentów – dlatego zawsze jesteśmy o krok przed konkurencją” – powiedział Rafał Brzoska.
Asda przyspiesza uruchomienie punktu odbioru produktów spożywczych
Zgodnie z przewidywaniami firmy Asda, szybsze uruchomienie punktów odbioru produktów spożywczych pozytywnie wpłynie na pobudzenie wielokanałowych usług. Firma zapowiedziała, że w celu polepszenia zarówno systemu Click&Collect oraz swoich zdolności do obsługi mobilnych zakupów, będzie inwestować więcej środków w technologię i infrastrukturę – w tym powiększenie sieci sklepów, stacji paliw i punktów Click&Collect. Usługa odbioru produktów spożywczych tego samego dnia zostanie uruchomiona w Wakefield już w tym miesiącu. Dodatkowo firma planuje również rozszerzenie sieci o 250 nowych punktów do końca roku. Asda szacuje, że w okresie Świąt Bożego Narodzenia z wielokanałowych sieci sprzedaży będzie korzystało aż 75% klientów.