22.9 C
Warszawa
środa, 22 maja, 2024

CIDG opracowała Plan Generalny dla Kraków Airport

Inwestycje uwzględnione w Planie Generalnym będą realizowane w latach 2011-2035 i obejmą wszystkie główne obszary związane z działalnością lotniska. Kierunki rozwoju Kraków Airport to m.in.:
Zintensyfikowanie głównej działalności tj. obsługi ruchu pasażerskiego oraz cargo
– m.in. poprawa jakości obsługi pasażerów, dzięki rozbudowie terminala pasażerskiego, budowa nowego obiektu cargo, modernizacja linii kolejowej łączącej lotnisko z centrum Krakowa;
Poprawa bezpieczeństwa i obsługi operacji lotniczych – m.in. remonty drogi startowej, dróg kołowania oraz rozbudowa płaszczyzn postojowych;

Tworzenie warunków dla generowania nowych źródeł przychodów pozalotniczych
– m.in. działalność hotelowa, parkingowa, obsługa techniczna samolotów, udostępnianie infrastruktury paliwowej.
Dodatkowo, w Planie Generalnym uwzględniono alternatywne, długofalowe kierunki rozwoju infrastruktury lotniska pozwalającej Zarządzającemu lotniskiem na zabezpieczenie gruntów
pod przyszłe inwestycje. 

– Dzięki opracowanej strategii lotnisko w Krakowie będzie się rozwijało, jako multifunkcyjny port lotniczy, gwarantując korzystne warunki dla pasażerów, przewoźników oraz partnerów biznesowych. Wprowadzone modernizacje sprawią, że Kraków Airport staną się kluczowym portem lotniczym zapewniającym łatwy dostęp do południa Polski – powiedział Jarosław Roszkowski, prezes Crowley Infrastructure Development Group Sp. z o.o.

Głównymi założeniami Planu Generalnego dla Kraków Airport są:
Zapewnienie odpowiedniej infrastruktury dla realizacji prognozowanego popytu na usługi transportu lotniczego;
Poprawa jakości obsługi pasażerów oraz linii lotniczych;
Poprawa bezpieczeństwa operacji;
Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej pośród krajowych portów lotniczych;
Zapewnienie warunków stymulujących rozwój okolicznych gmin oraz całej Małopolski;
Rozwój lotniska w sposób zrównoważony, przyjazny dla środowiska oraz mieszkańców.
Najważniejszą inwestycją po stronie „airside”, będzie modernizacja drogi startowej. Ponadto, rozbudowa strefy „landside” wpłynie bezpośrednio na poprawę jakości obsługi pasażerów
oraz zapewni nowe kierunki rozwoju dla lotniska. Rozbudowa portu lotniczego będzie realizowana
w pięciu etapach. 

– Plan Generalny zakłada, że będziemy głównym portem lotniczym zapewniającym dostęp
do południa Polski. Już dzisiaj jesteśmy największym regionalnym portem lotniczym w Polsce,
a chcemy konkurować z Warszawą. Rosnąca z roku na rok liczba odprawianych pasażerów, nowe kierunki otwierane przez przewoźników oraz najbogatsza wśród lotnisk regionalnych siatka połączeń regularnych dowodzą, że Kraków jest bardzo atrakcyjny dla turystów i biznesu. Przywiązujemy dużą wagę do jakości proponowanych przez nas usług. Inwestycje uwzględnione w Planie Generalnym pozwolą nam na zapewnienie pasażerom obsługi na najwyższym poziomie – powiedział Jan Pamuła, Prezes Kraków Airport. 

Realizacja inwestycji założonych w Planie Generalnym, pozwoli krakowskiemu lotnisku na obsłużenie prognozowanego ruchu lotniczego na poziomie około 8 mln pasażerów oraz 82 tys. operacji lotniczych w 2035 roku. Oznacza to średnioroczną dynamikę wzrostu na poziomie ok. 4% dla pasażerów oraz ok. 3% dla operacji lotniczych. 

– Opracowanie Planu Generalnego dla krakowskiego lotniska to kolejny duży projekt, który wymaga od nas szczególnego zaangażowania. CIDG ma bogate doświadczenie w realizacji zleceń dotyczących modernizacji infrastruktur lotnisk, a nawiązanie współpracy z tak dużym podmiotem, jakim jest  Kraków Airport umocni naszą pozycję na rynku – dodaje Jarosław Roszkowski, prezes Crowley Infrastructure Development Group Sp. z o.o.

Do tej pory spółka Crowley Infrastructure Development Group zrealizowała projekty m.in. dla lotnisk w Krakowie, Opolu – Kamień Śląski, Rzeszowie, Krośnie oraz Łodzi.
Plan Generalny stanowi podstawę do sprawnego planowania procesu inwestycyjnego lotniska, spójnego z uwarunkowaniami wewnętrznymi i zewnętrznymi, w tym w szczególności kształtowaniem się popytu na transport lotniczy. Jest on również kluczowy dla planowania rozwoju przestrzennego, m.in. z tego względu, iż dla terenów objętych Planem Generalnym sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem przepisów dotyczących terenów zamkniętych jest obowiązkowe.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili