Case Study – Effect Warehouse

1. Profil Klienta

Firma Logus Sp. z o. o. powstała w roku 2002 roku i obecnie należy do grona najefektywniej i najdynamiczniej rozwijających się firm transportowych. Swym klientom proponuje szeroką gamę usług związanych z logistyką: od rozwiązań stricte transportowych (oferowanych zarówno na terenie kraju, jak i zagranicą), poprzez magazynowanie towarów, do konfekcjonowania produktów. Przedsiębiorstwo – świadome wysokiego tempa rozwoju polskiej gospodarki – stale dostosowuje się do zmiennych warunków rynkowych poprzez modyfikowanie i rozwijanie swej oferty.

2. Sytuacja przed wdrożeniem

Firma Logus – doskonale wiedząc, że w obecnych czasach wydajne  zarządzanie przedsiębiorstwem jest nieodłącznie związane ze stosowaniem rozwiązań informatycznych – już od roku 2003 posługiwała się system WMS (Warehouse Management System) InterMag 2000, odpowiadającym za zarządzanie magazynem. Program ten przez dłuższy czas bardzo dobrze spełniał swe zadanie, jednakże dziś należy już do starszej generacji systemów i powoli przestał spełniać oczekiwaniom zleceniodawcy: Rozwijająca się cały czas technologia i rosnące wymagania Klientów powodują, że w temacie rozwiązań informatycznych trzeba pilnie śledzić rynek, by móc zaoferować swoim Klientom najnowsze rozwiązania i umożliwić im zarządzanie swoim towarem nawet w najbardziej złożony sposób – mówi Jacek Oskiera, dyrektor handlowy firmy Logus. Spółce brakowało m.in. możliwości pracy w oparciu o terminale radiowe, co obecnie stanowi już normę. Ponadto coraz bardziej uciążliwe stawały się dwie ważne dla przedsiębiorstwa kwestie: trudności w zarządzania towarem w strefie co-packingu oraz brak systemowego administrowania nośnikami towaru. Dlatego postanowiono zastąpić dotychczasowe oprogramowanie nowoczesnym systemem Effect Warehouse autorstwa Consafe Logistics.

3. Proces wdrożenia systemu Effect Warehouse

Wprowadzanie nowego systemu rozpoczęto od analizy dotychczasowej sytuacji oraz potrzeb Klienta. Istotne było także właściwe zaplanowanie prac w taki sposób, aby proces w jak najmniejszym stopniu zakłócił pracę firmy Logus.
   
Pierwszy etap polegał na przygotowaniu danych ze starego systemu InterMag 2000 do przeniesienia ich na nową platformę. Pozwoliło to na uruchomienie pierwotnej, standardowej wersji oprogramowania Effect Warehouse, pozbawionej jednak możliwości, odpowiadających nowym potrzebom przedsiębiorstwa. Pomyślnie przeprowadzone testy umożliwiły przejście do etapu dostosowywania nowego systemu do oczekiwań klienta poprzez dodanie nowych funkcji. Pojawił się tu jednak znaczący problem – okazało się, że Projekt Funkcjonalny (dokument stanowiący podstawę wdrożenia) jest zbyt ogólny i uniemożliwia właściwe oddanie procesów logistycznych spółki. Doprecyzowanie szczegółów oraz wzajemne zrozumienie potrzeb z jednej strony, a możliwości z drugiej, pochłonęło czas i energię obu stron. Problemy udało się rozwiązać dzięki właściwemu zarządzaniu projektem oraz dzięki delegowaniu  nowych kierowników projektu – zarówno ze strony Consafe Logistics, jak i LOGUS. – mówi Jarosław Bukowski, specjalista ds. IT Consafe Logistics, odpowiedzialny za wdrożenie systemu. 
   
Ostatnim etapem stało się przeszkolenie pracowników firmy Logus w zakresie administrowania oraz korzystania z Effect Warehouse. Dodatkowo w szerszym gronie odbywały się spotkania, na których omawiano możliwości oraz sposób działania nowego sytemu.

4. Sytuacja po wdrożeniu systemu

Wymiana systemu pozwoliła firmie Logus zdecydowanie zwiększyć wydajność zarządzania procesami logistycznymi oraz magazynowania towarów: To, co na pierwszy rzut oka daje się odczuć, to przede wszystkim o wiele szybsza obróbka administracyjna operacji magazynowych oraz skrócenie czasu kompletacji towaru. – mówi Jacek Oskiera. Obecnie firma planuje wprowadzenie terminali radiowych, które w połączeniu z nowym oprogramowaniem mają zupełnie wyeliminować błędy, pojawiające się czasem w trakcie przyjmowania lub wydawania towaru. Aby zapewnić jak najlepszą obsługę i działanie systemu, firmy podpisały umowę serwisową, w której Consafe Logistics zobowiązała się do usuwania ewentualnych, krytycznych błędów w funkcjonowaniu oprogramowania w przeciągu 5 dni. Jak do tej pory takie zdarzenie nie miało jednak miejsca.

źródło zdjęcia: www.sxc.hu
 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili