Prasa odwołuje się do badania Passenger Focus, z którego wynika, że ceny biletów w obszarze stolicy są wciąż najwyższe w Europie. Pozostałe obszary kraju mają już niższe stawki niż Londyn, jednak nadal wyższe od tych panujących w reszcie krajów Europy. Problemem jest polityka cenowa – poziom cen biletów został ustalony w czasach prosperity, a w momencie spowolnienia gospodarczego pozostał na niezmienionym poziomie.
Zdaniem ekspertów z Passenger Focus, konieczne są zmiany w cennikach kolei. Zaproponowanym rozwiązaniem krótkoterminowym jest sprzedaż rocznych karnetów (52 tygodnie) w cenie 40 tygodni.
W długim okresie, Passenger Focus proponuje ustanowienie przez Rząd nowego podziału kosztów biletów, w proporcji: 75 proc. ceny biletu płacone przez pasażera, 25 proc. pobierane z podatku. Miałoby też zostać wprowadzone odgórnie ograniczenie wzrostu cen biletów indywidualnych do maksymalnie 5 proc.
e-logistyka.pl
źródło zdjecia: www.sxc.hu