Bezpieczeństwo w rotterdamskim porcie

Na początku sierpnia port w Rotterdamie otrzymał nowy plan bezpieczeństwa, zgodny z dyrektywą Komisji Europejskiej. Stary zakładał implementację systemu ISPS w 147 terminalach, nowy rozszerza bezpeczeństwo na cały port.

Według najnowszych ustaleń poszczególne budynki i firmy mające siedziby w porcie zostały sklasyfikowane według poziomu mogącego wystąpić zagrożenia. Obostrzenia nie objęły statków cumujących przy nabrzeżach portu. Nie wprowadzono również ograniczeń dostępu na pokład dla członków rodzin marynarzy, czy też osób z obsługi.

Do listy 147 terminali dodano ok. 30 nowych struktur. – Nie ma wśród nich dodatkowych terminali – zapewnia Tie Schellekens z zarządu portu. – Wśród dodanych elementów znalazły się mosty, tunele oraz rury. Jednym z nowych kompleksów znajdujących się na uzupełnionej liście jest World Port Center – informuje Schellekens.

Właściciele objętych nowym planem obiektów będą zobowiązani do wprowadzenia specjalnych przepustek oraz zainstalowania sytemu kamer. Przygotowano również listę czynności, które powinna wykonać każda firma podczas zagrożenia terrorystycznego. Szef policji w Rotterdamie, Aad Meijboom zaznacza, że obecnie przedstawiciele służb bezpieczeństwa są w stanie przewidzieć, co może zawieść i mogą się do ewentualnych problemów już wcześniej przygotować.

Port w Rotterdamie został podpięty do Anty-Terrorystycznego Systemu Alarmowego. – Posiadamy trzystopniowy system alarmowy. W razie bezpośredniego zagrożenia możemy szybko odseparować statki przewożące niebezpieczne towary od określonych części portu – mówi Schellekens.

Określono również łańcuch logistyczny systemu bezpieczeństwa. Zarząd portu nie odgrywa w nim tak ważnej roli jak celnicy. Monitorowany jest cały proces dostawy od producenta do ostatecznego odbiorcy. Kontenerey są skanowane za pomocą urządzeń zainstalowanych w bramkach cargo. Poziom kontroli jest obecnie wyższy niż podczas sprawdzania kontenerów płynących do Stanów Zjednoczonych – ujednolicono procedurę.

Port w Amsterdamie przyjął podobny plan w połowie lipca.

e-logistyka.pl

źródło: Port of Rotterdam

źródło zdjęcia: www.sxc.hu

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili