Automaty biletowe z ludzką twarzą

106

POLREGIO, wspierane przez Grupę Netia oraz firmę Avista, uruchamia pilotażowo sieć videomatów, które bardzo ułatwią podróżnym zakup biletów kolejowych i zwiększą dostępność kas. Za pośrednictwem wideorozmowy, doświadczeni konsultanci Netii będą wspierać podróżnych w wyborze optymalnych biletów.

POLREGIO uruchomiło pilotażowo Videomaty – innowacyjne rozwiązanie technologiczne, które pozwala na uzupełnienie sieci kas biletowych o urządzenia samoobsługowe, które jednak w razie potrzeby pozwalają podróżnym na kontakt w postaci wideorozmowy z doświadczonym konsultantem (e-kasjerem).

– Zainspirował nas tradycyjny biletomat. Gdyby połączyć jego funkcje z funkcjonalnością tradycyjnej kasy biletowej moglibyśmy uzyskać narzędzie, które będzie posiadało oczekiwane przez pasażerów funkcjonalności. I tak narodził się pomysł videomatu z funkcją e-kasjera  – mówi Adam Pawlik, Członek Zarządu – Dyrektor Handlowy POLREGIO S.A.

Proces zakupu biletu w Videomatach POLREGIO może się odbywać na trzy sposoby:

  • podróżny zupełnie samodzielnie wybiera i nabywa bilet, tak jak w klasycznym biletomacie,
  • pasażer dotyka odpowiedni przycisk na ekranie lub na obudowie Videomatu i łączy się z Contact Center i podczas wideorozmowy (obsługa w języku polskim i angielskim) konsultant asystuje klientowi w obsłudze automatu,
  • konsultant w trakcie wideorozmowy przejmuje zdalnie pulpit automatu biletowego i obsługuje go w imieniu klienta aż do momentu finalizacji zakupu najbardziej optymalnego biletu (klientowi pozostanie jedynie finalizacja transakcji, czyli zbliżenie karty płatniczej do czytnika i odebranie biletu).

Dostępność zachętą do podróży

Aktualnie POLREGIO posiada ok 150 kas. Ich dostępność na dużych i ruchliwych dworcach wynosi średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych jedynie 7 godzin na dobę. Konsultanci, którzy będą mogli asystować podróżnym poprzez videomaty będą natomiast dostępni o wiele dłużej.

– Funkcja e-kasjera będzie dostępna w godzinach 6:00 – 22:00, a to aż 16 godzin. Zakładamy, że ta dodatkowa funkcjonalność będzie stanowiła zachętę do zakupu biletu dla osób, które do tej pory nie były przekonane do korzystania z usług tradycyjnego biletomatu. Postanowiliśmy, że zrealizujemy ten pomysł w formie projektu pilotażowego i już niebawem udostępnimy naszym klientom 10 takich urządzeń, które zostaną zainstalowane na większych i mniejszych dworcach w Polsce. W kolejnych miesiącach będziemy monitorować różnorakie wskaźniki tego projektu. – dodaje Adam Pawlik.

Sprawdzeni partnerzy w akcji

Videomaty są efektem wielomiesięcznej współpracy między firmami POLREGIO, TK Telekom z Grupy Netia i Avista, które są jednymi z rynkowych liderów w zakresie sprawnej obsługi klientów, jak i elektronicznej sprzedaży usług.

– Grupa Netia ma bardzo duże doświadczenie w zakresie wsparcia podróżnych. Jestem przekonana, że nasi konsultanci, którzy od wielu lat realizują na najwyższym poziomie usługi Netia Customer Service na rzecz największych przewoźników kolejowych, doskonale sprawdzą się również jako asystenci klientów w procesie wsparcia zakupu biletów w videomatach   – mówi Jolanta Lorenc, Dyrektor w Obszarze B2B Grupy Netia.

– Współpracujemy z POLREGIO od wielu lat w szerokim spektrum rozwiązań i mamy w tym zakresie bardzo dobre doświadczenia. Jest to firma otwarta na wdrażanie innowacji technologicznych, czego kolejnym przykładem jest nasze wspólne pilotażowe wdrożenie, które już teraz wzbudza duże zainteresowanie innych przewoźników – dodaje Jolanta Lorenc.

Pierwsze Videomaty będą dostępne w ramach pilotażu między innymi w Krakowie, Zielonej Górze, Jarosławiu, Poznaniu, Łodzi, Świnoujściu, Szczecinie oraz Opolu. W nadchodzących tygodniach przewoźnik przeprowadzi kampanię reklamową pod hasłem „Do kolejki bez kolejki” oraz szereg ewentów na dworcach zachęcających do skorzystania z nowego rozwiązania.

O POLREGIO:

POLREGIO SA to największy pasażerski przewoźnik w Polsce, z 26% udziałem w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1500 pociągów zamawianych przez urzędy marszałkowskie, które zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta blisko 70 mln pasażerów. Większościowym udziałowcem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział), a pozostałymi udziałowcami są samorządy wojewódzkie.

O Netii:

Netia jest jednym z największych polskich operatorów telekomunikacyjnych, częścią Grupy Polsat Plus. Na bazie nowoczesnej, wydajnej infrastruktury i dzięki wysokim kompetencjom zespołu pracowników, dostarcza klientom indywidualnym, przedsiębiorstwom i instytucjom kompleksowe usługi komunikacyjne oraz multimedialne on-line.

Klienci biznesowi znajdą w ofercie Grupy Netia m.in. najwyższej jakości usługi dostępu do internetu, transmisji danych, komunikacji głosowej, komunikacji zintegrowanej oraz szereg zaawansowanych rozwiązań ICT (NetiaNext), opracowanych z myślą o usprawnieniu procesów i zwiększeniu efektywności.

Netia jest też jednym z czołowych dostawców rozwiązań chmurowych w Polsce oraz właścicielem 5 Data Center zlokalizowanych w Krakowie, Warszawie i okolicach. Zapewnia też pełną gamę rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa, z Security Operation Center (SOC) włącznie.