23.6 C
Warszawa
sobota, 18 maja, 2024

Autobusy PolskiBus.com jeżdżą w leasingu

Ze względu na elastyczne podejście do finansowania start-upów, przejrzystość umów i nieskomplikowane procedury wybór padł na Grupę Banku Zachodniego WBK – tłumaczy Przemysław Szycher, Dyrektor Finansowy spółki Souter Holdings Poland.

Zgodnie ze strategią Grupy BZ WBK w najbliższych latach chcemy umacniać naszą pozycję w grupie klientów biznesowych i korporacyjnych. Stawiamy również na start-upy i stąd nasza współpraca z właścicielem PolskiBus.com – mówi Artur Chodacki, dyrektor Departamentu Bankowości Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK, jednostki odpowiedzialnej za kompleksowe finansowanie przedsiębiorstw.

Przewoźnicy autobusowi coraz częściej korzystają z leasingu jako sposobu finansowania ich taboru. Zdecydowaliśmy się na leasing, bo umożliwia nam nieograniczone użytkowanie pojazdów bez konieczności angażowania całej kwoty potrzebnej do zakupu. W odróżnieniu od kredytu nie wymaga też wielu zabezpieczeń – dodaje Przemysław Szycher.

W zachodniej części naszego kontynentu to już standard, że środki transportu publicznego, zarówno autobusowego jak i kolejowego, są finansowane przy pomocy leasingu. Również w Polsce sytuacja w tym zakresie zaczyna się zmieniać – wyjaśnia Bartosz Tomyślak, wiceprezes zarządu BZ WBK Finanse & Leasing, odpowiedzialny za sprzedaż produktów leasingowych w segmencie klientów korporacyjnych. Umowa leasingu między BZ WBK Leasing a Souter Holdings Poland została podpisana na okres 60 miesięcy w ramach zwrotnego leasingu finansowego.

Przedmiotem kontraktu jest osiemnaście wysokiej klasy autobusów marki Van Hool TD921 o niskim zużyciu paliwa, wyposażonych w klimatyzację, darmowe Wi-Fi oraz dostosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. Całkowita wartość umowy wynosi 24 mln zł netto. Firmy dużej wielkości, w tym również te świadczące usługi transportu publicznego, traktują leasing jako alternatywne źródło finansowania m. in. dla kredytów inwestycyjnych. W Spółkach Leasingowych BZ WBK otrzymają nie tylko atrakcyjne warunki finansowe kontraktu, ale także szereg usług dodatkowych takich jak atrakcyjne ubezpieczenia, karty paliwowe czy wsparcie w procesie negocjacji warunków dostawy pojazdów, urządzeń i maszyn. Dla wielu korporacji jest to ciekawa możliwość swego rodzaju outsourcingu pewnych czynności poza struktury firmy – dodaje Bartosz Tomyślak.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
315ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili