Amfibie: środek transportu dla elit

Od planowania rodzinnych wakacji, do skracania sobie drogi do pracy. Dzisiejsz technologia sprawia, że wybór: jazda po lądzie, lub przeprawa przez wodę staje się tak prosty jak decyzja co na siebie włożyć.

Amfibie nie są już jedynie przymiotem armi amerykańskiej. To samochody przyszłości, posiadające już własny rynek – posiadaczy luksusowych, sportowych samochodów – pisze w swoim artykule Leslie Shirk. Autorka zapewne nie słyszała o Panu Samochodziku i jego wehikule, natomiast trafnie opisuje potrzebę rynku.

Aquada, kombinacja sportowego samochodu i motorówki, zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych na początku 2009 roku, a ceną wyjściową ma być kwota 85 tys. USD. Dzisiaj pojazd jest dostępny m.in. w Wielkiej Brytanii, gdzie jego sprzedaż trwa od 2003 roku za ok 200 tys USD.

Zdaniem specjalistów AutoCom, Aquada ma najlepsze w Europie wyniki crash-testów. Potwierdza to Larry Weis, prezes i CEO AutoCom Associates.

Mimo, że mechanizm działania Aquady jest podobny do tego w pojeździe Pana Samochodzika, to jednak różnica jest dość znaczna. Czytelnicy książek  Zbigniewa Nienackiego pamiętają, że samochód głównego bohatera do pięknych nie należał. Przypominał raczej brzydkie kaczątko, budzące w ludziach współczucie dla właściciela. O Aquadzie nie można powiedzieć tego samego, chyba że znajdzie się ktoś twierdzący, że Aston Martin Vanquish nie cechuje się urodą. A to właśnie na nim konstruktorzy wzorowali wygląd amfibii.

Pod maską znajduje się silnik V6 występujący też w samochodach Land Rover Freelander. Na amerykański rynek wejdzie wersja z silnikiem V8 od Corvetty.

e-logistyka.pl

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili