Agility podsumowuje III kwartał – wzrost zysku netto o ponad 8 proc.

0 633

Agility, czołowy globalny dostawca usług logistycznych i spedycyjnych, podsumował działalność w III kwartale. Zysk netto wyniósł 21,7 mln KWD* (71,4 mln USD) i wzrósł o 8,4 proc. w porównaniu z III kw. ub.r. Zysk operacyjny (EBITDA) zwiększył się o 20,9 proc. do 47,4 mln KWD (156,07 mln USD). Przychody firmy wzrosły o 1,6 proc. i wyniosły 400,7 mln KWD (1,3 mld USD).

Zysk netto od początku roku osiągnął poziom 63,6 mln KWD (209,4 mln USD) i wzrósł o 7,9 proc., EBITDA zwiększyła się o 24,9 proc. do 42,4 mln KWD (139,6 mln USD), Przychody w pierwszych trzech kwartałach wyniosły 1 175,8 mln KWD (3,8 mld USD), o 2,2 proc. więcej niż rok wcześniej543.

„Wyniki za trzeci kwartał są efektem działalności firm z grupy Infrastructure, wszystkie odnotowały wzrosty. Z kolei nasza najważniejsza spółka logistyczna, Global Integrated Logistics (GIL), odczuła negatywne skutki niekorzystnych warunków rynkowych, spowodowanych wojną handlową, która wpłynęła na całą branżę” powiedział Tarek Sultan, CEO i wiceprzewodniczący rady nadzorczej Agility. „Mimo tego GIL nadal dynamicznie się rozwija i wprowadza kolejne rozwiązania cyfrowe, które zwiększają wydajność operacyjną i poprawiają jakość obsługi klientów.”

Tarek Sultan dodaje: „Inwestujemy w rozwój technologiczny tak, by stać się liderem branży w zakresie rozwiązań cyfrowych. Agility Venture współfinansuje innowacyjne start-upy, które przekształcają łańcuchy dostaw w różnych obszarach, od technologii ekologicznych po e-commerce. Jednocześnie prowadzimy prace rozwojowe, dokonujemy przejęć i pozyskujemy partnerów, by doskonalić naszą usługę, cyfrową platformę logistyczną Shipa. Jesteśmy przekonani, że stanie się kluczowym elementem wyróżniającym nas na rynku i będzie dobrym punktem wyjścia dla przyszłego wzrostu”.

Agility Global Integrated Logistics (GIL)

Zysk operacyjny (EBITDA) GIL zmniejszył się o 1 proc. do 7,8 mln KWD (25,6 mln USD). Przyczyną spadku były wyższe koszty operacyjne, związane z uruchomieniem nowych obiektów oraz inwestycje w transformację cyfrową. Przychody brutto wyniosły 285 mln KWD (938,4 mln USD) i spadły o 2,4 proc. (0,7 proc. przy stałych kursach walut), co jest skutkiem coraz większych wyzwań w branży spedycyjnej. Przychody netto GIL osiągnęły poziom 67,3 mln KWD (221,6 mln USD) i wzrosły o 4 proc. (5,3 proc. przy stałych kursach walut) w porównaniu z III kw. ub.r. Zwiększenie przychodów netto to wynik wzrostów we frachcie morskim, logistyce kontraktowej i projektach logistycznych. Ogólna marża netto GIL ukształtowała się na poziomie 23,6 proc. (22,2 proc. w ub.r.).

Wolumen przesyłek lotniczych w III kw. spadł o 15,8 proc (w tonach), na co wpłynęła sytuacja w handlu międzynarodowym i spadek popytu wśród klientów w wielu branżach i regionach na świecie. Zmniejszenie wolumenu częściowo zrównoważył wzrost zyskowności (stosunek przychodu netto do wagi przesyłki) o 15,5 proc. Ostatecznie przychody netto z frachtu lotniczego zmniejszyły się o 2,8 proc. w stosunku do ub.r. Ilość TEU we frachcie morskim spadła o 9,3 proc., ale zyskowność poprawiła się o 13,7 proc. Przychody netto wzrosły o 3,2 proc. Największą zyskowność frachtu morskiego odnotowano w obu Amerykach i Europie. W logistyce kontraktowej Agility zanotowało stabilny wzrost, głównie w USA, Australii, Indiach, Singapurze, Bliskim Wschodzie i Afryce.

Od początku roku, po odliczeniu wpływu IFRS 16, zysk operacyjny (EBITDA) GIL wyniósł 24,5 mln KWD (80,6 mln USD), tyle samo co rok wcześniej. Przychody netto poprawiły się o 2,7 proc., natomiast ogólne przychody spadły o 2,1 proc.

Chcąc poprawić wyniki i wzmocnić pozycję na rynku, GIL wdraża strategię cyfrową. Jej celem jest m.in. usprawnienie komunikacji z klientami i dostawcami, tworzenie innowacyjnych rozwiązań i zwiększenie wydajności procesów operacyjnych.

Grupa Infrastructure (ALP, Tristar, NAS, UPAC, GCS)

W III kw. EBITDA grupy Infrastructure wzrosła o 3,8 proc. do 32,6 mln KWD (107,3 mln USD). Przychody wyniosły 119,7 mln KWD (394,2 mln USD), o 13,4 proc. więcej niż rok wcześniej. W ciągu 9 miesięcy EBITDA zwiększyła się o 8,3 proc., przychody o 14,5 proc.

W III kw. Agility Logistics Parks (ALP) zanotował wzrost przychodów o 14,2 proc. Na tak dobry wynik złożyły się przychody z obiektów oddanych pod koniec 2018 roku i poprawa zyskowności już działających. Teraz motorem wzrostu będą nowe parki logistyczne i obiekty magazynowe w Arabii Saudyjskiej i Afryce, a także optymalizacja firmowego banku ziemi w Kuwejcie. Przychody Tristar, zintegrowanego operatora logistycznego paliw płynnych, wzrosły o 9,6 proc., dzięki zwiększeniu obrotów w transporcie drogowym, operacjach magazynowych i spedycji oraz poszerzeniu zakresu obsługi i pozyskaniu nowych klientów. Przychody National Aviation Services (NAS), po trudnym początku roku, w III kw. zwiększyły się o 8,5 proc. W pierwszej połowie roku wyniki były słabsze od oczekiwanych z powodu nieprzewidzianych wydatków w Kuwejcie, obniżki cen usług na Wybrzeżu Kości Słoniowej i czasowego ograniczenia ruchu lotniczego do/z Afganistanu. NAS spodziewa się poprawy w IV kw. i 2020 roku. Z kolei United Projects for Aviation Services Company (UPAC) zanotowała wzrost przychodów o 1,4 proc. Spółka nadal odczuwa negatywne skutki przeniesienia części lotów pasażerskich do nowych terminali w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Kuwejcie, straty zrównoważyły, m.in. znakomite wyniki zarządzania nieruchomościami komercyjnymi w Kuwejcie. W Abu Zabi trwa budowa centrum handlowego Reem Hall, inwestycji wartej 1,2 mld USD. Specjalizująca się w modernizacji rozwiązań celnych GCS odnotowała wzrost przychodów o 8,2 proc., dzięki uruchomieniu nowych usług celnych i rozwojowi cyfrowej obsługi operacji klientów.

Agility w Polsce

W III kwartale polski oddział Agility Logistics utrzymał stabilne tempo rozwoju. W porównaniu z analogicznym okresem ub.r. zysk operacyjny (EBIDTA) wzrósł o 3 proc.

„Największą dynamikę wzrostu odnotowaliśmy w transporcie lotniczym, dobre wyniki osiągnęliśmy też w obszarze frachtu morskiego, zwłaszcza w eksporcie. Poszerzyliśmy portfolio klientów o firmy z branży przemysłowej i motoryzacyjnej. Zwiększyliśmy też zatrudnienie, wzmacniając działy spedycji drogowej oraz morskiej” mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics w Polsce. „Kluczowe znaczenie mają dla nas inwestycje w rozwój naszego zespołu i zapewnienie przyjaznego miejsca pracy. Teraz wprowadziliśmy cykl szkoleń i warsztatów rozwijających kompetencje pracowników. Skupiamy się głównie na takich obszarach jak komunikacja, sprzedaż, doświadczenie klienta oraz współpraca pomiędzy wszystkimi działami firmy, co pozwoli nam zapewnić klientom jeszcze lepszą i sprawniejszą obsługę”.

*KWD dinar kuwejcki

 

 

Agility na świecie

Agility jest jednym z największych na świecie dostawców zintegrowanych rozwiązań logistycznych.  Spółka giełdowa o przychodach na poziomie 5,1 mld USD rocznie zatrudnia ponad 26 tys. pracowników w 100 krajach. Najważniejsza jednostka biznesowa firmy, Agility Global Integrated Logistics (GIL), oferuje kompleksowe rozwiązania logistyczne w ramach światowych łańcuchów dostaw, które odpowiadają na potrzeby klientów. Obejmują one spedycję lotniczą, morską, drogową, magazynowanie i dystrybucję oraz obsługę specjalistycznych projektów logistycznych, w tym dla branży chemicznej, oraz targów i imprez. Grupa Infrastructure, druga jednostka biznesowa Agility, zajmuje się zarządzaniem obiektami przemysłowymi oraz oferuje usługi wsparcia logistycznego z zakresu doradztwa celnego, obsługi lotniskowej oraz logistyki paliw.

Agility w Polsce

Agility Logistics Sp. z o.o. działa w Polsce od 2008 r., posiada 2 oddziały: w Warszawie, który specjalizuje się we frachcie lotniczym i morskim oraz we Wrocławiu, odpowiedzialnym za fracht drogowy, kolejowy oraz usługi logistyki kontraktowej (magazynowanie i dystrybucja). Agility Logistics oferuje klientom kompleksowe rozwiązania logistyczne w zakresie spedycji lotniczej, drogowej (FTL, LTL), morskiej (FCL, LCL), kolejowej (Europa – Chiny) i intermodalnej oraz dedykowane i specjalistyczne usługi logistyczne (project cargo, on-board courier). Ofertę firmy wyróżnia indywidualne podejście do klienta, elastyczność oraz sprawna i szybka obsługa. Wysoką jakość usług potwierdzają certyfikaty ISO 9001:2015, ISO 50001:2011, ISO 14001:2015 i AEO (Upoważnionego Przedsiębiorcy). Portfolio klientów Agility Logistics obejmuje sieciowe i lokalne firmy z różnych branż, w tym motoryzacyjnej, przemysłowej, energetycznej, high-tech, kosmetycznej oraz handlu detalicznego.

Więcej informacji znajdą Państwo na: www.agility.com

Twitter: twitter.com/agility

LinkedIn: linkedin.com/company/Agility

YouTube: youtube.com/user/agilitycorp

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej