Agility Logistics wprowadza serwis on-board courier

530
Transport Agility

Agility Logistics, polski oddział Agility, globalnego dostawcy zintegrowanych rozwiązań logistycznych, wzmacnia ofertę usług lotniczych. Operator, który specjalizuje się we frachcie lotniczym, teraz rozszerza swoją ofertę także o usługi specjalne i zindywidualizowane, w tym serwis on-board courier. Przy organizacji tego typu transportów spedytorzy Agility Logistics wykorzystują możliwości globalnej sieci logistycznej Agility, obecnej w ponad 100 krajach na świecie.

„W tym roku we wszystkich obszarach działalności, czyli spedycji drogowej, lotniczej, morskiej i kolejowej, odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki, ale zdecydowanym numerem 1, jeśli chodzi o dynamikę wzrostu, są usługi lotnicze. Dlatego wzmocniliśmy naszą ofertę, rozszerzając fracht lotniczy o transporty specjalne i dedykowane on-board courier. O ten rodzaj usług coraz częściej pytają nas klienci, głównie z branży motoryzacyjnej i przemysłowej, dla których w sytuacjach awaryjnych, związanych np. z przestojem linii produkcyjnej, istotne znaczenie ma czas i szybkość dostawy” mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics w Polsce.

Organizacja transportów specjalnych i dedykowanych wymaga dużego doświadczenia, bardzo dobrej znajomości procedur, przepisów prawa lokalnego i międzynarodowego oraz odpowiedniego zaplecza logistycznego i technologicznego. Kluczowe znaczenie ma czas nie tylko samej dostawy, ale także potrzebny do zaplanowania i przygotowania całego procesu transportowego. Dotyczy to także formalności, związanych na przykład z odprawami celnymi. W ostatnim czasie spedytorzy Agility Logistics dla jednego z klientów, znanego producenta foteli lotniczych i samochodowych, zorganizowali dwa transporty specjalne. Przewożonym ładunkiem były części do produkcji foteli lotniczych, z fabryki w Portugalii do fabryki w Świebodzinie w zachodniej Polsce. W pierwszym przypadku, dzięki dostawie on-board courier, łączny czas transportu wyniósł 10 godzin. Towar odebrany w Portugalii o godzinie 17:00 czasu lokalnego, o godzinie 4:00 rano został już dostarczony do fabryki w Świebodzinie. Przy drugim transporcie Agility Logistics zorganizowało połączenie lotniczo-drogowe. Przesyłka z częściami do fotela lotniczego została odebrana z fabryki portugalskiego poddostawcy o godzinie 14:00 czasu lokalnego, przetransportowana samolotem do Berlina i stąd transportem kołowym przewieziona do Świebodzina. W tym przypadku czas dostawy wyniósł 13 godzin.  

„Przy organizacji tego typu zleceń kluczowe znaczenie ma czas potrzebny na zaplanowanie transportu. W przypadku dostaw części do produkcji foteli lotniczych, na pomysł i zorganizowanie dostawy z Portugalii do Polski mieliśmy zaledwie godzinę. W tym czasie trzeba było ustalić siatkę najbardziej korzystnych, także pod względem finansowym, połączeń, sprawdzić formalności, zorganizować dostawę w Portugalii, potem znaleźć kuriera, który poza standardowymi godzinami pracy, w środku nocy odbierze przesyłkę na lotnisku w Berlinie i przewiezie do fabryki w Świebodzinie. Działaliśmy pod dużą presją czasu, stawką było zatrzymanie linii produkcyjnej i duże straty finansowe dla naszego klienta” wyjaśnia Andrzej Rozen, business development manager, Agility Logistics, który odpowiadał za organizację transportów specjalnych dla producenta foteli lotniczych i samochodowych.  

Dział spedycji lotniczej Agility Logistics już wcześniej realizował tego typu zlecenia. Dla firmy z branży energetycznej operator zorganizował dedykowany transport lotniczy części do maszyn o wadze 70 kg i długości ponad 1,20 cm. Przesyłka odebrana o 16:30 czasu lokalnego z elektrowni w irlandzkim Carrowdotia South, została doręczona następnego dnia o 19:50 do fabryki w Pego (Abrantes) w środkowej Portugali. Na zaplanowanie i przygotowanie transportu spedytorzy Agility mieli niecałe 4 godziny. Innym ciekawym zleceniem był transport ważących 25 kg części do produkcji silników elektrycznych. Odebrane z fabryki w Łodzi o godzinie 16:00, zostały dostarczone do Joutseno w południowo-wschodniej Finlandii już o godzinie 13:00 następnego dnia.

Organizując dedykowane i specjalne transporty lotnicze Agility Logistics wykorzystuje doświadczenie i wiedzę lokalnych zespołów oraz potencjał globalnej sieci logistycznej, obejmującej 100 krajów, w tym rynki wschodzące. Firma współpracuje z największymi przewoźnikami lotniczymi na świecie. Średnio rocznie obsługuje 650 tys. przesyłek i 415 tys. ton frachtu lotniczego. Agility Logistics posiada status upoważnionego przedsiębiorcy (AEO).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj