GEFCO testuje ciężarówkę IVECO z jednopaliwowym silnikiem LNG

0

GEFCO Polska rozpoczęło testy ciężarówki IVECO Stralis Natural Power o mocy 460 KM, zasilanej wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG). Zainteresowanie firmy pojazdami niskoemisyjnymi wynika z globalnej strategii Grupy GEFCO, która zakłada analizę dostępnych rozwiązań na rzecz czystszego transportu. GEFCO już drugi rok z rzędu uzyskało 2% ograniczenie emisji dwutlenku węgla w transporcie. Ciężarówka IVECO z silnikiem gazowym jest testowana w ramach dostaw na produkcję dla dużego klienta GEFCO z branży motoryzacyjnej.

GEFCO

Podczas testów zespół GEFCO na bieżąco i bardzo dokładnie śledzi codzienną eksploatację pojazdu. Jest to możliwe dzięki zaawansowanym narzędziom telematycznym na wyposażeniu pojazdu. Przez najbliższe 3 tygodnie pojazd będzie jeździć na krótkim wahadle liczącym około 40 km pomiędzy fabryką dostawcy elementów karoseryjnych a montownią nowych samochodów. Jeżeli testy nowej ciężarówki zakończą się pomyślnie, GEFCO Polska i współpracujący z firmą przewoźnicy są otwarci na sukcesywne wprowadzanie na trasy ciężarówek LNG.

„Odpowiedzialność za wpływ logistyki na środowisko spoczywa na każdym uczestniku łańcucha dostaw. Dlatego z dużym zainteresowaniem śledzimy rozwój pojazdów nisko i bezemisyjnych. Zgodnie z przyjętym przez Unię Europejską planem, do 2030 roku producenci pojazdów ciężarowych będą musieli obniżyć emisję dwutlenku węgla o kolejne 30%. Wynikające z tego korzyści dla środowiska są oczywiste. Obecnie, poza zwiększaniem udziału pojazdów Euro VI, jesteśmy żywo zainteresowani alternatywnymi rozwiązaniami. Wśród nich są ciężarówki zasilane gazem ziemnym” – mówi Rafał Krajewski, Dyrektor Generalny GEFCO Polska.

Nowy Stralis NP 460 jest wyposażony w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać nawet 1600 kilometrów na jednym tankowaniu.

Więcej informacji o transporcie drogowym i logistyce dla przemysłu znajdziesz na stronie: https://www.facebook.com/GEFCOPolska/

Kategoria: Nowe Technologie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj