10.1 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024

C.H. Robinson zainwestuje 1 mld dolarów w rozwój technologiczny w ciągu najbliższych 5 lat

Firma C.H. Robinson zapowiedziała największe w swojej historii inwestycje w innowacje, nowoczesne technologie i pracowników – poparte ostatnimi gruntownymi badaniami swoich klientów – które ukształtują przyszłość ekosystemu logistycznego. Wizja firmy dotycząca cyfrowego łańcucha dostaw była głównym tematem wystąpienia Arkadiusza Glinki, dyrektora transportu C.H. Robinson w Europie Środkowo-Wschodniej, podczas dzisiejszej konferencji HyperLOG.

We wrześniu tego roku dyrektor operacyjny i prezes C.H. Robinson Bob Biesterfeld zapowiedział, że firma zainwestuje 1 mld dolarów w rozwój technologii w ciągu następnych 5 lat, podwajając kwotę 1 mld przeznaczoną na technologie w ostatnich 10 latach. Obecnie firma zatrudnia ponad 1000 analityków danych, inżynierów oraz programistów i cały czas zasila swój zespół specjalistami z tego kluczowego obszaru.

Decyzja firmy ma także wymiar lokalny – obecnie C.H. Robinson powiększa swoje działy IT i rozwoju oprogramowania w Warszawie. W tym roku firma zapowiedziała zatrudnienie ponad 100 informatyków do końca 2020 r. w celu dalszego ulepszania technologii (już należących do najlepszych w branży) oraz zapewnienia jeszcze większego wsparcia spedytorom i przewoźnikom w Europie oraz na innych rynkach.

W czasie wystąpienia na konferencji HyperLOG w Łodzi Arkadiusz Glinka, dyrektor transportu C.H. Robinson w Europie Środkowo-Wschodniej, wyjaśnił rolę 3PL w transformacji cyfrowego łańcucha dostaw. Glinka podzielił się także obserwacjami z niedawnego badania przeprowadzonego przez C.H. Robinson wśród przeszło 3 tys. klientów. Badanie uwidoczniło coraz większą rolę technologii – 88% nadawców ładunków stwierdziło, że technologia ma bardzo duże lub duże znaczenie przy wyborze dostawcy usług logistycznych. Co więcej, 98% decydentów z różnych branż zamierza ulepszyć technologie, którymi dysponują.

Wyniki badania klientów pokazują, jak ważne są nowe możliwości, widoczność towaru w łańcuchu dostaw oraz gruntowna znajomość lokalnych i globalnych potrzeb. Na tej podstawie firma C.H. Robinson określiła trendy branżowe, które jednocześnie wyznaczają obszary, w które zamierza inwestować. Oto niektóre z nich: 

  • Rozwój technologii będą napędzać ludzie. Pomimo nowych narzędzi i technologii to ludzie będą odgrywać coraz większą rolę w łańcuchu dostaw przyszłości. Badanie C.H. Robinson pokazało, jak bardzo klienci cenią wiedzę na temat lokalnych realiów. W miarę rozwoju technologii i globalnego handlu, to właśnie umiejętność ich łączenia oraz znajomość faktycznych mechanizmów rządzących łańcuchami dostaw będą miały kluczowe znaczenie.
  • Aby działać globalnie, trzeba najpierw pomyśleć lokalnie. W dobie coraz większej globalizacji przedsiębiorstwa wchodzą na rynek globalny na niespotykaną dotąd skalę – potrzebują więc globalnego doświadczenia i wiedzy, które zapewnia C.H. Robinson. Złożoność globalnego handlu stanowi poważne wyzwanie. Współpraca z partnerem dysponującym globalną siecią lokalnych ekspertów, którzy stają się przedłużeniem zespołu klienta, to istotna przewaga konkurencyjna.
  • Inwestycje w infrastrukturę to podstawa. W naszej zglobalizowanej gospodarce nawet najlepsze pomysły nie mają szans na wygraną bez dobrze działającego łańcucha dostaw. Według niedawnego badania blisko 80% spółek dysponujących sprawnym łańcuchem dostaw osiąga ponadprzeciętny wzrost przychodów na tle całej branży. Nie jest to możliwe bez znakomicie rozwiniętej infrastruktury.

– Konferencja HyperLOG była doskonałym miejscem na ogłoszenie naszych planów. Jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a opracowywanie technologii z myślą o klientach mamy we krwi. Nasi specjaliści od IT nieustannie ulepszają dotychczasowe rozwiązania, w tym Navisphere® – zintegrowany, globalny system zarządzania transportem multimodalnym (TMS), a jednocześnie pracują nad interesującymi nowościami. Nasza autorska platforma, obejmująca m.in. produkty takie jak Navisphere® Vision, Navisphere® Carrier czy Navisphere® Driver, zapewnia dostęp do informacji i widoczność ładunku w czasie rzeczywistym oraz zwiększa wydajność procesów. Jesteśmy podekscytowani przyszłością, jaka czeka łańcuch dostaw – podsumował Arkadiusz Glinka. 

O firmie C.H. Robinson

C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 20 miliardów dolarów oraz 18 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 124 000 klientów i 76 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili