Strona główna Wiadomości Logistyka Firmy godne poznania – PROMAG

Firmy godne poznania – PROMAG

Centrala PROMAG

Cykl artykułów zamieszczanych na łamach portali i czasopism przedstawiający Polskie dynamiczne i innowacyjne firmy związane z Poznaniem i warte poznania.

Dziś w cyklu „firmy warte poznania” chcemy przedstawić państwu firmę PROMAG S.A. z Poznania, lidera i eksperta na polskim rynku intralogistycznym. Producenta i dystrybutora systemów logistycznych oraz twórcę sklepu internetowego e-Promag.pl.

Od czego to się zaczęło

Firma Promag powstała ponad 40 lat temu 15 lutego 1982 roku dzięki inicjatywie Pana Witolda Kaweckiego. Na początku była to organizacja wspierająca rozwój produkcji urządzeń magazynowych i przeładunkowych, by w latach 90-tych stać się już pełnoprawną niezależną firmą i przejść razem z całym krajem przemiany systemowe. Firma aktywnie brała udział w restrukturyzacji polskiej gospodarki wspierając wdrażanie nowoczesnych systemów zarządzania przedsiębiorstwami i nowoczesne techniki magazynowania.

Ważna jest wizja

Od początku wizją Pana Kaweckiego, a co za tym idzie całej firmy, była chęć usprawnienia prac logistycznych w obrębie przedsiębiorstw. Wtedy jeszcze nie nazywano tego intralogistyką, ponieważ ten termin pojawił się dopiero w 2004 roku, jednak idea przyświecająca działaniom całego zespołu odzwierciedlała właśnie założenia obecnie przypisywane do jednej z gałęzi logistyki czyli intralogistyce.

Główną myślą przyświecającą twórcom firmy była chęć usprawnienia procesów logistycznych w firmach klientów i uzyskanie maksymalnych oszczędności. Kawecki mawiał, że firmy w wielu obszarach walczą o sekundy, a w gospodarce magazynowej marnuje się całe godziny, które mogą zaoszczędzić sporo siły roboczej. Zgodnie z tą zasadą zaczęto od podstaw. Najpierw firma produkowała proste regały metalowe paletowe i półkowe, ręczne wózki platformowe i paletowe.

Iść za potrzebami klientów

Dość szybko zgodnie z zapotrzebowaniem rynku asortyment zaczęto rozszerzać o kolejne elementy. Były to meble metalowe, meble warsztatowe, systemy pakowania i podnośnikowe, drabiny aluminiowe oraz urządzenia dźwignicowe.

Z czasem, gdy oswojono się na rynku z ideą odrębnej gałęzi logistyki, jaką stała się intralogistyka, świadomość właścicieli firm na jej temat wzrosła, a wraz z nią wzrosło zapotrzebowanie na usługi z nią związane. Ponieważ tworzący wtedy firmę PROMAG mieli już ogromne doświadczenie w pracy z klientami i doskonałą orientację w ich potrzebach postawiono na indywidualizację. W myśl zasady, że każdy klient i jego firma jest inny, stworzono program doradztwa oparty na potrzebach konkretnego przedsiębiorcy. Każdy klient jest traktowany indywidualnie, a rozwiązania mu oferowane są dopasowane dokładnie do jego potrzeb z uwzględnieniem tempa i kierunku przyszłego rozwoju.

Tradycja to nie znaczy stagnacja

Obecnie po 40 latach działalności i ciągłego rozwoju, firma PROMAG posiada ponad sto tysięcy produktów, co niewątpliwie plasuje ją w czołówce Polskich firm przemysłowych. Od lat jest też rok rocznie zwycięzcą wielu nagród zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Jednak mimo tak długiej tradycji firmie cały czas udaje się zachować innowacyjny charakter. Z tego, co widzimy nie boi się nowoczesnych technologii. Jej klienci mają do dyspozycji sklep internetowy e-promag.pl, konfiguratory 3D, dzięki którym już po kilku minutach mogą zobaczyć, jak proponowane rozwiązania będą wyglądały, leksykon pojęć logistycznych i wiele innych nowatorskich rozwiązań.

PROMAG jest również aktywnie zaangażowany w edukację logistyczną polskiej młodzieży i kadry naukowej. Firma stworzyła i udostępnia Centrum Techniki Magazynowej PROMAG z ekspozycją urządzeń i rozwiązań z zakresu techniki magazynowej pod nazwą MAGAZYN PRZYSZŁOŚCI. Jest to interaktywna przestrzeń wystawowa, w ramach której zarówno klienci, jak i studenci mogą zapoznać się z nowoczesną techniką intralogistyczną i przyjrzeć się jak w praktyce działają automatyczne urządzenia transportowe i magazynowe.

Wyróżnikiem firmy PROMAG jest ciągłe dążenie do wprowadzania zmian i podążania za światowymi trendami, ale też aktywna ich kreacja, a to w firmach z tak długim rodowodem nie jest rzeczą zwyczajną. Warto dbać o to, by inne polskie firmy podążały tą samą drogą, tym bardziej, że choć jest to droga trudna, to jednak uwieńczona sukcesem.