7.5 C
Warszawa
środa, 27 marca, 2024

5 argumentów “za” wdrożeniem systemu CRM w firmie przeprowadzkowej

Właściciele firm przeprowadzkowych coraz częściej zauważają, że istnieje skuteczny sposób na zwiększenie zysków i zadowolenia klientów. To możliwe dzięki wdrożeniu scentralizowanego systemu CRM. Co to jest CRM? W jaki sposób wpływa na zwiększenie dochodów? W poniższym artykule przedstawiamy 5 argumentów prezentujących najważniejsze korzyści, jakie niesie ze sobą takie rozwiązanie.

Czym jest system CRM? –  z angielskiego: customer relationship management, czyli zarządzanie relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Zintegrowana platforma CRM daje m.in. możliwość:

  • sprawnego i kompleksowego prowadzenia działań marketingowych,
  • niezawodnego zarządzania kontaktami,
  • projektowania procesu sprzedaży oraz obsługi klienta.

Dlaczego warto wdrożyć system CRM w firmie przeprowadzkowej?

Oto 5 najważniejszych aspektów, które zasługują na szczególną uwagę:

 

Poznanie klientów firmy

Wdrożenie systemu CRM oznacza przede wszystkim możliwość kontrolowania szans sprzedażowych – dotyczy to zarówno tych, które zostały dokonane w przeszłości, jak i aktualnych. Wystarczy jednorazowy kontakt klienta z firmą, aby jego dane zostały zapamiętane. Dodatkowo ich odnalezienie w systemie nie stanowi żadnego problemu. Tym sposobem możliwe jest – w zasadzie natychmiastowe – zbudowanie pozytywnej relacji z klientem, czy stworzenie nowej oferty odpowiadającej na konkretne zapytanie. W momencie, gdy informacje o kliencie są już w “bazie” znacznie łatwiej jest nawiązać do jego potrzeb lub oczekiwań. Dzięki temu klient ma szansę poczuć się lepiej “zaopiekowanym”.

Kolejnym ważnym aspektem, który ściśle wiąże się z lepszym poznaniem klientów firmy, jest możliwość przeprowadzania szczegółowych i kompleksowych analiz, które pozwolą na jeszcze lepszą i dokładniejszą wycenę oferty. Kwota powinna być dopasowana do typu klienta w danym rejonie, możliwości finansowych itd.

Poprawa organizacji firmy

Następną zaletą wdrożenia systemu CRM w firmie jest poprawa efektywności pracy. Nowoczesne oprogramowanie pozwala kontrolować zbliżające się zlecenia, a także osoby zaangażowane w ich realizację. Doskonałą opcją wydaje się wybór systemu, który posiada wbudowany model planowania, czyli inaczej tworzenia harmonogramów dla pojedynczych pracowników lub zespołów odpowiedzialnych za wykonanie danej przeprowadzki. Dzięki temu możliwe jest efektywne i bezproblemowe kontrolowanie zleceń, ale także zespołów odpowiedzialnych za ich wykonanie oraz czuwanie (natychmiastowa reakcja na ewentualnie niedociągnięcia) nad jakością wykonywanych usług – wprowadzenie np. ankiety satysfakcji.

Poznanie potrzeb klientów

Odpowiedniej jakości system CRM, pozwala na uruchomienie nowych modułów m.in. automatycznego generowania oferty sprzedażowej dla danego klienta.  Tak rozbudowany system daje możliwość stworzenia znacznie lepszych i dopasowanych do potrzeb klientów materiałów sprzedażowych. Przykładem CRM-u z takim modułem jest remowings.com.

Poznanie potrzeb klientów pozwala na ich efektywniejsze przewidywanie. Dzięki temu właściciele firm przeprowadzkowych mogą dowiedzieć się, jakie usługi dodatkowe wybierają klienci mieszkający w danym regionie.

 

Usprawnienie komunikacji

System CRM daje też możliwość komunikacji z klientem. Dzieje się tak za sprawą wbudowanej aplikacji do dzwonienia czy też połączenia kalendarza z adresem e-mail. To jednak nie wszystko! Dobry CRM przyczynia się do tego, że możliwe jest wykonywanie raportów związanych z aktywnością pracowników. Kontrolowanie pracy sprzedawców to doskonały sposób na zwiększenie ich wydajności, a co za tym idzie – sprzedaży.

Poprawa jakości usług

Nowoczesne oprogramowania pozwalają dodatkowo na badanie satysfakcji klientów, którzy zdecydowali się na skorzystanie z usług danej firmy przeprowadzkowej. Zwykle systemy takie posiadają także specjalistyczne, ale proste i intuicyjne moduły służące do obsługi reklamacji. Chociaż bardzo często o tym zapominamy to posiadanie informacji na temat świadczonych usług może w znaczącym stopniu poprawić ich jakość.

Tym sposobem możliwe jest zdobycie wiedzy na temat tego, jak klienci postrzegają ceny wykonywanych usług, ale również ocena pracy danych zespołów, a także ich komunikatywność czy zaangażowanie w wykonanie powierzonego zadania. Kolejną zaletą jest sprawne wyeliminowanie wszelkich niedociągnięć i nieustanna praca nad budowaniem pozytywnego wizerunku firmy.

 

System CRM niesie ze sobą szereg korzyści

Wdrożenie systemu CRM w firmie przeprowadzkowej niesie ze sobą szereg korzyści – zarówno tych dla właścicieli, pracowników, jak i klientów. Odpowiedni CRM pozwala na zautomatyzowanie i usprawnienie wykonywanych zadań, przepływu informacji w firmie, a także zwiększenie transparentności sprzedażowej. Kolejnymi ważnymi aspektami są możliwość kontrolowania i reagowania na tempo pracy, a także jakość wykonywanych usług. Dzięki temu klienci będą mogli poczuć, że firma przeprowadzkowa dba o ich potrzeby i reaguje na ewentualne uwagi.

Więcej o systemie CRM na stronie remowings.com.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
317ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili