MediaMarkt i ID Logistics uruchomią magazyn e-commerce w Holandii

0 121

Grupa ID Logistics wzmacnia swoją obecność na europejskim rynku dedykowanej logistyki kontraktowej. Operator rozszerzył zakres współpracy z siecią handlową MediaMarkt, dla której w Holandii uruchomi nowoczesny magazyn e-commerce i B2B. Zgodnie z planem, przygotowywane tu będą zamówienia składane przez klientów w sklepie internetowym oraz dostawy do 49 sklepów stacjonarnych sieci MediaMarkt w Holandii.  

Nowy magazyn MediaMarkt i ID Logistics o powierzchni 70 tys. mkw. położony jest w Etten-Leur na południu Holandii. Jego uruchomienie jest częścią większego planu reorganizacji całego łańcucha dostaw sieci handlowej. Pokazuje też determinację MediaMarkt w dążeniu do odgrywania wiodącej roli w kanale sprzedaży e-commerce.

Budowę obiektu rozpoczęto w czwartym kwartale 2018 roku, a jej zakończenie zostało zaplanowane na koniec drugiego kwartału br. Operacje magazynowe związane z dostawami e-commerce i scentralizowaną obsługą logistyczną sklepów stacjonarnych MediaMarkt w Holandii mają rozpocząć się latem 2019 roku. Początkowo powstanie tu około 150 miejsc pracy.

Uruchomienie magazynu w Etten-Leur ma przynieść wymierne korzyści zarówno klientom jak i dostawcom sieci MediaMarkt. Klienci skorzystają z szerokiej, wielokanałowej dostępności produktów i usług. Natomiast dostawcy, zamiast do różnych sklepów, będą dostarczać swoje towary tylko w jedno miejsce.

Michael Soehlke, dyrektor finansowy MediaMarkt Netherlands, skomentował: „Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie scentralizowanej dystrybucji z tego magazynu.  Da nam to duży impuls do dalszego działania i zapewni możliwość efektywnej współpracy ze wszystkimi dostawcami i partnerami. To naprawdę korzystne rozwiązanie, z którego bezpośrednio skorzystają także nasi klienci”.

 „Możemy zapewnić MediaMarkt wartość dodaną i elastyczność, której oczekuje, dzięki naszej wiedzy w zakresie zarządzania magazynami i planowania transportu, a także dużemu doświadczeniu Grupy ID Logistisc w obsłudze handlu detalicznego i e-commerce” powiedział Marco van Walraven, dyrektor generalny ID Logistics Benelux.

Eric Hémar, prezes Grupy ID Logistics, uzupełnił: „Chciałbym podziękować MediaMarkt za wybór ID Logistics na swojego partnera. Ten projekt łańcucha dostaw zapewni znaczący rozwój sprzedaży. A my z przyjemnością możemy powiedzieć, że zasięg naszej współpracy partnerskiej z MediaMarkt zwiększył się i obejmuje teraz kilka krajów europejskich”.

Wzmocnienie współpracy z siecią MediaMarkt i uruchomienie nowego magazynu e-commerce w Holandii ma także duże znaczenie dla polskiego oddziału ID Logistics.

„Zgodnie ze strategią rozwoju na 2019 rok, naszą ofertę z zakresu dedykowanej logistyki kontraktowej kierować będziemy m.in. do specjalistycznych sieci handlowych, zarówno w zakresie obsługi magazynowej dostaw do sklepów stacjonarnych jak i kanału e-commerce.  Uruchomienie nowego magazynu dla MediaMarkt to projekt, który wymaga dużego doświadczenia i specjalistycznej wiedzy. Z pewnością przygotowując oferty dla naszych klientów w Polsce skorzystamy z know-how ekspertów ID Logistics z Holandii” podsumowała Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej