8.4 C
Warszawa
piątek, 19 kwietnia, 2024

W co grają użytkownicy telefonów komórkowych

Spośród szerokiej oferty dostępnych na rynku gier na telefony komórkowe, najchętniej wybieramy platformówki i gry przygodowe oraz wyścigi samochodowe. W przeciwieństwie do Amerykanów, raczej nie pociąga nas hazard, który stanowi ulubioną rozrywkę mobilną w USA.  

Analiza wyników sprzedażowych Telecom Media – wiodącego w Polsce dostawcy rozrywkowych gadżetów multimedialnych na urządzenia mobilne, dobrze ilustruje upodobania polskich graczy. Spośród 700 tys. gier na telefony komórkowe zakupionych przez klientów Telecom Media w 2006 r. największą popularnością cieszyły się tzw. przygodówki. Ponad 34% spośród najpopularniejszych 40 tytułów ubiegłego roku to właśnie gry z tej kategorii: Hugo, Prince of Persia, Sezon na Misia. Te najbardziej znane i lubiane często oparte są na hitach kinowych lub na sprawdzonych, "grywalnych" pomysłach wziętych z pecetów. Drugie i trzecie miejsce zajmują w tym rankingu wyścigi samochodowe (CollinMcRae Rally, BMW Sauber F1 oraz Moto GP) z wynikiem ok. 21% oraz gry sportowe (blisko 18%).

Porównując rodzimy rynek gier mobilnych do innych krajów, zauważamy wyraźne różnice w upodobaniach klientów. Podczas gdy w USA jedną z lepiej sprzedających się kategorii są gry hazardowe i karciane, u nas zamykają one stawkę – mówi Sławomir Szymański – Prezes Zarządu Telecom Media. W Niemczech z kolei, kategoria gier przygodowych, która wśród Polaków zajmuje pierwsze miejsce, jest dopiero na siódmej pozycji w rankingu popularności. W Hiszpanii i Wielkiej Brytanii – jeszcze dalej.

Jakie trendy będą dominować w kolejnych latach rozwoju rynku gier na komórki? Przede wszystkim, w miarę powiększania się bazy telefonów najnowszej generacji, będziemy mieli wkrótce do czynienia z grami 3D, co oznacza duży skok jakościowy w porównaniu z możliwościami graficznymi gier 2D. Poza tym, pojawią się gry typu "multiplayer", które – podobnie jak w grach na PC, pozwalają na udział większej ilości osób w jednej rozgrywce. 

e-logistyka.pl

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili