3.8 C
Warszawa
niedziela, 21 kwietnia, 2024

TRUST by DANONE – świetny sprawdzian dla przyszłych menedżerów logistyki

W zeszłym tygodniu odbyła się druga w Polsce edycja strategicznej gry biznesowej TRUST by DANONE. Wzięły w niej udział 24 zespoły studentów z Warszawy, Krakowa, Wrocaławia, Katowic i Nowego Sącza.

Już po raz czwarty na świecie, a drugi w Polsce odbyła się gra strategiczna organizowana przez firmę Danone. W jej trakcie, pięcioosobowe grupy studentów wcielają się na cały dzień w rolę zarządu Danone i realizują szereg wymagających pełnego zaangażowania celów. W tym roku zadaniem było przejęcie jednej z firm produkujących wyroby mleczne w Ameryce Łacińskiej. Zawodnicy musieli opracować analizę SWOT całego przedsięwziecia, zbudować strategię oraz stworzyć trzymiesięczny plan działania. Żeby dodatkowo zadanie skomplikować, a w zasadzie upodobnić grę do prawdziwego świata biznesu, przez cały czas trwania zmagań, do uczestników docierały maile z informacjami, ma które trzeba było w odpowiedni sposób reagować. Udzielenie złej odpowiedzi powodowało, że spadało zaufanie interesariuszy co automatycznie wskazywał procentowy wskaźnik TRUST.

Największym wyzwaniem w rozgrywanej w języku angielkim grze, była presja czasu oraz skuteczny podział zadań pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu. Nie wystarczyło stworzenie strategii oraz planu działań. Należało również za pomocą analizy finansowej dowieść, że firmę na proponowane zmiany stać i że w przyszłości spodziewany będzie wzrost zysków.

W czasie gry okazała się konieczna wiedza z zarządzania organizacją, projektowania struktury organizacyjnej, marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi i logistyki. Przyszli specjaliści od zakupów i zarządzania łańcuchami dostaw mieli szerokie pole do popisu. Mogli sprawdzić, jakie przełożenie w praktyce ma zdobyta na studiach wiedza.

 Klamrą łączącą wszystkie elementy gry był odpowiedzialny biznes. Jak mówi dyrektor generalny Danone Sp. z o.o., Ramin Khabirpour – Branża świeżych produktów mlecznych, w której działamy, nakłada na nas szczególne zobowiązania. Musimy dbać o jakość produktów, o źródła surowców, o przyrodę. Ale nie tylko. Musimy dbać także o to, by nasi pracownicy w sposób kompetentny i w pełni profesjonalny wypełniali swoje zadania, oferując zdrowe, świetne jakościowo produkty, a jednocześnie zachowali otwartość i wrażliwość na otoczenie. By mieli chęć i umiejętność mądrej pomocy, gotowość do wysłuchania naszych klientów i konsumentów i dostosowywania oferty do ich potrzeb".

Jedną z największych wartości tego konkursu jest właśnie fakt, że oprócz stworzenia szansy na sprawdzenie swoich umiejętności i międzynarodową karierę, organizatorzy swoim zaangażowaniem oraz przykładem dowiedli, że można prowadzić biznes na odpowiedzialnych zasadach.

W najbliższym czasie poznamy trzy drużyny, które będą bronić stworzonych w trakcie gry pomysłów przed polskim zarządem firmy Danone. Najlepszy zespół wyjedzie na finał do Paryża.

Michał Krzak
e-logistyka.pl

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili