3.8 C
Warszawa
niedziela, 21 kwietnia, 2024

TNT wycofuje się z segmentu 3PL

Abhik Mitra, managing director w TNT India wybrał trudniejszą drogę. W Indiach tradycyjni gracze z dziedziny zarządzania łańcuchami dostaw starają się operować zarówno w segmencie 3PL jak i express. TNT jednak w przeciwieństwie do swoich rywali, DHL, UPS Oraz FedEx zamierza zupełnie opuścić segment 3PL i skupić się na działalności ekspresowej.

Częściowo powodem tej zmiany jest nowa strategia dyktująca warunki egzystencji na rynku logistycznym. TNT Logistics zostało w listopadzie sprzedane za 1,48 mld euro firmie Apollo, natomiast dział Freight Management przejął Geodis, za co zapłacił 460 mln euro.

Zdaniem Mitry w batali o indyjski rynek wygra ten, który przejmie kontrolę nad pond 65 tys. km dróg w tym kraju. Dlatego TNT chce skupić energię nad rozwojem sieci połączeń drogowych, a nie rozdrabniać się na kilka dziedzin.

  • Naszym priorytetem jest zostać liderem w przewożeniu dóbr o dużej wartości, w przeciwieństwie do działalności w sektorze 3PL nie powierzymy swoich aktywów (samochodów i magazynów) pojedynczej firmie – mówi Mitra.

Kluczem ma być optymalizacja w przewożeniu towarów różnych klientów w jednym czasie z punktu A do B.

Krokiem w kierunku realizacji strategii jest przejęcie Speedage Express Cargo. TNT pozyskało w ten sposób 1100 ciężarówek oraz 2500 pracowników. Z kalkulacji wynika, że w Indiach nadal bardziej opłaca się skupić na transporcie drogowym niż lotniczym.

-Sieć drogowa może si tylko polepszać – zapewnia Mitra.

Źródło: The Economic Times, 15.12.2006

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili