Według badania przeprowadzonego przez MillwardBrown, aż 59% Polaków twierdzi, że otwarcie rynku dla prywatnych operatorów pocztowych – jako alternatywy dla Poczty Polskiej – pozytywnie wpłynęło na kondycję branży.
Odsetek ten jest jeszcze wyższy w grupie osób, znających firmę InPost, w której wynosi aż 73%. „Przepisy regulujące działalność pocztową w Polsce stanowiły olbrzymią barierę dla rozwoju prywatnych operatorów. Dopiero powolna liberalizacja rynku pocztowego, rozpoczęta w 2013 roku, przyczynia się korzystnie do wzrostu konkurencyjności usług – zarówno w zakresie ceny, jak i jakości. Największym wygranym tej sytuacji są wszyscy Polacy, którzy są mniej narażeni na dyktat rosnących cen przesyłek i mogą korzystać z nowoczesnych rozwiązań, stosowanych w Europie Zachodniej. Umacnianie zdrowej konkurencji na rynku pocztowym powinno być priorytetem dla rządu i instytucji nadzorujących rynek pocztowy” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, właściciela spółki InPost, największego prywatnego operatora pocztowego Polsce, świadczącego swoje usługi na terytorium całego kraju.
Badania MillwardBrown wskazują także, że aż 61% Polaków zna firmę InPost. Ze szczegółowej analizy wynika, że popularność firmy jest jeszcze wyższa w środowisku osób młodszych, lepiej wykształconych oraz mieszkańców większych miast.
InPost dysponuje siecią ponad 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce, z których 76% czynna jest także w soboty, a 8% w niedziele.