Pierwszy na świecie test systemu sygnalizacji CBTC w technologii 4G LTE

60

Testy miały na celu sprawdzenie jednoczesnego przesyłu różnych typów usług: CBTC, informacji pasażerskiej i telewizji przemysłowej. Pomyślny wynik testów zapowiada duży postęp w komercjalizacji LTE w usługach CBTC.


Alstom jest pierwszym na świecie producentem pociągów, który wykorzystał LTE do obsługi systemu sygnalizacji „Urbalis Fluence CBTC”, co rozszerzyło zakres zastosowanie technologii LTE o łączność tor – pociąg w metrze.


Testy rozwiązania, poprzedziło podpisanie porozumienia pomiędzy Huawei i Alstom w kwietniu 2014. a zostały przeprowadzone na liniach metra we Francji w okolicach gminy Valenciennes. Huawei był odpowiedzialny za dostarczenie systemu realizującego usługi transmisji szerokopasmowej, głosowe (dyspozytorskie) dla łączności typu krytycznego oraz dokonał optymalizacji sieci. Alstom integrował dostarczone rozwiązanie Huawei z taborem metra oraz infrastrukturą torową. Przeprowadzone wspólnie testy obejmowały m.in. testy w laboratorium, badanie statyczne w pociągach, dynamiczne testy na liniach metra oraz sprawdzenie jednoczesnego przesyłu różnych typów serwisów.


Huawei, jako pierwszy opracował dyspozytorski system szerokopasmowy eLTE, umożliwiający jednoczesną obsługę aplikacji multimedialnych, głosową łączność dyspozytorską oraz szerokopasmową transmisję danych, zaspakajając tym samym rosnące wymagania branży transportu kolejowego.


Dzięki rozwiązaniu eLTE firmy Huawei, operatorzy metra mogą zapewnić bezpieczeństwo ruchu pociągów wykorzystując system sygnalizacji CBTC oparty na technologii eLTE, umożliwiający jednocześnie połączenia głosowe z dyspozytorem w sytuacjach krytycznych oraz usługi szerokopasmowej transmisji danych, takich jak przesył strumieni wideo z kamer monitoringu przemysłowego oraz system informacji pasażerskiej (Passenger Information System).


Rozwiązanie Huawei eLTE integrujące usługi PIS i CCTV, zostało wprowadzone w Zhengzhou na linii metra 1 jako system dwukierunkowej, niezawodnej bezprzewodowej transmisji w czasie rzeczywistym pomiędzy torem a pociągiem dla usług głosowych, transmisji danych i strumieni wideo. W rezultacie poprawiła się efektywność komunikacji i obsługi tej linii. Od 2013 roku, to znaczy od kiedy system zaczął działać na pierwszej linii metra w Zhengzhou, nie zarejestrowano żadnej poważnej awarii urządzeń LTE.


Shuo Huang Railway (SHR) zmodernizował linię kolejową o długości ok. 600km, gdzie został wdrożony system Huawei eLTE, w celu realizacji takich rozwiązań jak synchroniczne sterowanie zestawami wielu lokomotyw, bezprzewodowej transmisji danych pociąg-tor, łączność dyspozytorską oraz monitoring pokładowy. W rezultacie, Huang Shuo Railway znacznie poprawił efektywność transportu i zwiększył możliwości przewozowe z 200 do 350 mln ton rocznie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj