Outsourcing – co to jest?
Słowo outsourcing wywodzi się od angielskich słów outside – znaczącego zewnętrzny – i resourse – wskazującego na zasoby, dostępne środki. Określa się nim korzystanie przez firmę z zasobów zewnętrznych do realizacji procesów lub zadań firmy. We współczesnym świecie to zjawisko staje się coraz popularniejsze. Wynika to z faktu dążenia do ograniczenia kosztów działalności firmy przy jednoczesnym realizowaniu na wysokim poziomie zadań wymagających wysoko wyspecjalizowanej wiedzy lub umiejętności.
Do niedawna outsourcing wykorzystywany był głównie w branżach związanych z nowymi technologiami. Wynikało to z faktu, że firmy działające na rynku IT to przede wszystkim młode i niewielkie przedsiębiorstwa zatrudniające małą liczbę pracowników. W sytuacji, kiedy potrzebowały wsparcia w dziedzinie, w której nie zatrudniały specjalistów, wynajmowały ich do realizacji określonego zadania lub procesu. W ten sposób oszczędzały pieniądze, nie tracąc nic ze swej konkurencyjności (źródło: http://manager.nf.pl/outsourcing-zalety-i-wady,,15354,57). Obecnie outsourcingiem objęte mogą być wszystkie pola działalności firmy. Z pewnością może on dotyczyć na przykład wszelkich usług pocztowych, szczególnie w przypadku, kiedy firma nie posiada odpowiednio przeszkolonego w tym kierunku personelu lub potrzeba na stworzenie takiej korespondencji nie jest cykliczna i wymagałaby zróżnicowanego zaangażowania pracowników.
Zalety outsourcingu pocztowego
Bez wątpienia wydzielenie usług pocztowych w ramach przedsiębiorstwa i przekazanie ich na zasadzie outsourcingu do firmy zewnętrznej ma bardzo dużo zalet. Taki zabieg pozwala na znaczne oszczędności w firmie macierzystej, która nie musi zatrudniać dodatkowych pracowników, organizować im stanowisk pracy, ponosić kosztów związanych z działalnością biura itp. Co więcej, zlecając tego typu usługi, firma uodparnia się zmienną liczbę zadań pocztowych – na przykład nawał pracy w okresie świątecznym. W Polsce można znaleźć już firmy, które zajmują się profesjonalnie realizacją zleconych usług pocztowych. Oferty takich przedsiębiorstw można z powodzeniem znaleźć w Internecie, między innymi na stronie www.abc-dc.pl.
W efekcie przedsiębiorstwo korzystające z outsourcingu pocztowego może skupić się na realizacji wszystkich swoich celów i zadań, nie rozpraszając się na dodatkowe elementy działalności i stając się jednocześnie bardziej konkurencyjnym podmiotem na rynku.